Vi i Villa ökar i Orvesto: +115 000 läsare!

Bonnier Publications hustidning Vi i Villa går starkt framåt och ökar igen. I den senaste Orvesto-mätningen, som blev officiell idag, har tidningen 115 000 fler läsare jämfört med samma mätning förra året.


Bonnier Publications hustidning Vi i Villa går starkt framåt och ökar igen. I den senaste Orvesto-mätningen, som blev officiell idag, har tidningen 115 000 fler läsare jämfört med samma mätning förra året.

Vi i Villa ökar igen — i andra Orvestomätningen i rad ökar antalet läsare rejält.

— Ökningen beror på att den nya redaktionen har gjort en lyckad omgörning under förra året. Vi har både gjort en redesign och ändrat innehållet. Tidningen skapar också engagemang vilket är viktigt. Vi hade exempelvis en het läsardebatt om katter som gör sina behov i grannens rabatt som gjorde att läsarmejlen strömmade in, säger Maria Sognefors, chefredaktör.

Vid samma mätning förra året (Orvesto Konsument 2013:3) mätte Vi i Villa 1 856 000 läsare. Vid senaste mätningen (Orvesto Konsument 2014:3) har Vi i Villa ökat till 1 971 000 läsare, en ökning med 6 procent.

Även trafiken på Viivilla.se har ökat stort på sistone. Under januari 2014 hade sajten totalt cirka 285 000 unika besökare – under januari 2015 har antalet unika besökare legat på cirka 515 000. En ökning med hela 80 procent!

Bonnier Publications VD  Helena La Corte ser med glädje på utvecklingen:
— Det är roligt att redaktionen får ett kvitto på det fantastiska arbete de gör. Och det är även roligt att det ger en positiv effekt på annonsförsäljningen – vi ligger ovanligt bra till i år, säger Bonnier Publications VD  Helena La Corte.

Vi i Villa distribueras i över två miljoner exemplar till alla villahushåll i Sverige och har funnits sedan 1956. Vi i Villa kommer ut med åtta nummer per år, plus två storstadsnummer som når Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vill du läsa fler artiklar som den här?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få våra erbjudanden – det är gratis!


Mest lästa artiklar