Forum

Tujahäck
2 röster
jun 25 2012
Har tänkt och sätta en tuja häck men jag vill ha tag på en som är mycket högre,som har vuxit till sig ett par år.Är sådant möjligt eller måste man sätta plantor.Jag har hört, tror jag att man kan köpa Tuja som har växt till sig till ca 140 cm o uppåt.Orkar inte vänta alla dessa år det tar för att få den höjden.Jag har nu 60 meter tuja på 1 meter och vill fortsätta med samma häck.
apr 27 2011
Hej, Jag har köpt 200 thujaplantor Brabant som ska ersätta vår risiga häck som består av Spireea, syren och lite andra taggiga buskar. VI kommer sätta dem med ca 50 cm mellanrum. Jag tror jorden är lerig och jag misstänker att tidigare häck som suttit i 5o år tagit en del näring av jorden..... Ska man använda mullblandad kogödsel och jord och fylla tillbaka med när vi grävt upp och tagit bort befinliga buskar eller vad gäller? Snabbt svar uppskattas. Tack på förhand/Eva
apr 27 2011
Hej, Jag har köpt 200 thujaplantor Brabant som ska ersätta vår risiga häck som består av Spireea, syren och lite andra taggiga buskar. VI kommer sätta dem med ca 50 cm mellanrum. Jag tror jorden är lerig och jag misstänker att tidigare häck som suttit i 5o år tagit en del näring av jorden..... Ska man använda mullblandad kogödsel och jord och fylla tillbaka med när vi grävt upp och tagit bort befinliga buskar eller vad gäller? Snabbt svar uppskattas. Tack på förhand/Eva
maj 02 2011
Kolla www.vaxtleverantoren.se Dom har bra thujor till bra priser. Köpte av dem förra sommaren. De levererade hem till mig, mycket smidigt och enkelt!