annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
anonym
anonym

TJS stenläggning

Har läst en hel del på gamla forum om olika stenläggningsföretag från Wales eller Irland.

Vill varna för ett företag som härjar i Dalarna och som använder samma metoder som tidigare utländska företag. Dåligt arbete, vill ha snabba besked och ha väldigt "bra" priser... TJS stenläggning kallar dom sig. Dom använder ett litet visitkort med org nr som är falskt, reg adress i norge går till byggarbtarförbundet som vill inte ha med dom att göra och som säger att dom är kriminella. Ringer man till ders telnr. så kostar det förmodligen väldigt mkt pengar... Polisanmälan är gjord så ring direkt till polisen om dom visar sig.(11414) och notera gärna deras reg.nr på den fina bilen dom kör i...

0 röst(er)

Svar

1. Bengan

SV: TJS stenläggning

TJS stenläggning var hos mig 4 timmar efter att du skrivit inlägget. Tack för att du skrev annars hade vi gått på en nit. Verkade för mkt försäljartyp för att vara trovärdigt. Uppsökte mig i hemmet och prutade snabbt från 45000 till 20000 på ett jobb. 

Bengan

0 röst(er)
  2. Jerry Reinholdsson

SV: TJS stenläggning

Hej Anonym ( ? )

Tyvärr så tror jag att du tog fel beslut i denna fråga. Bengan också. Efter en del konsultation med grannar som jobbar inom samma bransch som TJS, ett besök till polisen (som inte alls hade hört något om detta företag, så beslutade jag mig för att anlita dem. De la marksten på min uppfart ( 90m2), omgärdade den med en liten mur samt byggde 2 blomlådor i sten som ligger i anslutning till en större mur. Detta gjorde de på 3 dagar fast det var sagt att de skulle ta 4 dagar.

Jobbet övervakades och godkändes med bravur av min granne som också jobbar som stenläggare.

Tråkigt när folk har dessa fördomar. Visst finns det anledning att varna för utländska arbetare men det gör det å andra sidan även för svenska företag. Du betalar dessutom inte en spänn förrän du som kund är 100% nöjd. Inga risker. Jag tänker ta ton i denna debatt och starkt REKOMMENDERA detta företag. Jag la alla korten på borden med deras chef om mina misstankar och tveksamheter och en av förklaringarna jag fick var att TJS är ett stort företag som har fler markläggare. Den jag vill rekommendera heter James Nash.

mvh Jerry R

PS! Sätt gärna ut ditt namn om du ska klaga. Våga stå för dina åsikter. DS

0 röst(er)

annons
Paketpris på årets port!

Ny garageport? Skaffa Renomatic Micrograin – en elegant, säker takskjutport av högsta kvalitet från Hörmann! Paketpris för port med öppnaren ProMatic och fjärrkontroll: 12 475 kr (ord pris 16 450 kr).

Läs mer på www.hormann.se och hitta närmaste återförsäljare

Lösningen - ett taklyft!

Med ett taklyft från Åtvidabergs Takvåningar kan du få all den yta du behöver och bo kvar i huset under hela byggprocessen. Fördelarna med ett taklyft är många: ekonomiska, tidsmässiga och estetiska. Vi ger ert hus det stora lyftet!

För nöjda hemmafixare!

Handla på Skånska Byggvaror enkelt via nätet när det passar dig – var du än bor i Sverige.

Fönster & dörrar

Wirus-Fenster vänder sig till kunder som ställer höga krav på kvalitet och lång livslängd på sina fönster och dörrar. Detta garanteras med RAL-certifieringen.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland