annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Anders
Anders

Korta ner förväxta tujor.

Jag har tujabuskar som insynsskydd. Dessa har vuxit på tok för långt. Jag vill nu klippa/såga ner dom från c:a 3,5 m till c:a 1,80. Kan jag göra detta utan att dom dör?

0 röst(er)

Svar

1. Gunnel Enbrant

SV: Korta ner förväxta tujor.

Hejsan! Jag klippte ner min tujahäck mycket förra året. Var orolig om de skulle klara detta, men alla har överlevt och tack vare att det blev ljust ovanpå häcken har alla buskarna fått små gröna skott inuti häcken. Det är en häck som är  sedan 60-talet. Med vänlig hälsning, Gunnel i Eslöv 

0 röst(er)

annons
Ett bättre inomhusklimat!

Hitta en produkt som passar ditt behov. Välj bland våra handdukstorkar, Oljefyllda/öppna el-element, golvvärme samt kompletta ventilationslösningar. Köphjälp, goda råd och åf hittar du på vår hemsida.

Krypgrundsproblem?

Vi har tagit fram paket med marknadens mest moderna och energisnålaste krypgrundsavfuktare. I paketet ingår allt du behöver. Prisvärt, smidigt och säkert. Kontakta oss om du vill veta mer.

För nöjda hemmafixare!

Handla på Skånska Byggvaror enkelt via nätet när det passar dig – var du än bor i Sverige.

Vattenfilter/ Vattenrening

Vi är den kompletta leverantören inom vattenrening som både utvecklar samt producerar vattenfilter och hydroforer. Dessutom tillhandahåller vi alla sorters filtermaterial. Vi har återförsäljare i hela landet. Kontakta oss för mer information.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland