annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
margareta
margareta

sommarstugelukt

Men hur göra med madrasser och andra textilier? Bikarbonat - har jag hört - men hur går man till väga?? Finns det andra förslag?
Ättiksprit tycks funka vad luften beträffar - men nu stinker det ju av ättika!!
0 röst(er)

Svar

1. Helena i Ljungsbro

SV: sommarstugelukt

Det bästa är ju att låta fat med ättika stå framme när man inte är där. Annars är det vädring och uppvärmning som håller unken lukt borta.

0 röst(er)
  2. Stugägare

SV: sommarstugelukt

Bästa tipset jag kan ge är att stugan hålls uppvärmd under vinterhalvåret, minst 10 grader (få hus mår bra av fukt). Låt innedörrar var öppna och ställ en vanlig fläkt på timer med intervaller på till exempel en kvart per timme för god cirkulation. Sängkläder förvarar jag i vakumpåsar vilket skyddar både mot dålig doft och småkryp ;o)

0 röst(er)

annons
Släpp in solen i ditt värmesystem!

Tänk att solens strålar kan ge varmvatten och värma upp hus en stor del av året! Solens energi är gratis och solenergitekniken ökar möjligheterna till en bättre miljö och ljusare framtid.

Världsnyhet!

Secura är en ny garageport med hög säkerhet, stor variation och modern design med ett certifierat inbrottsskydd enligt WK2-standard. Porten skyddar även mot energiförluster samt säkerställer en säker, skadefri drift.

Sveriges bredaste sortiment

Hur mår din garageport? Börjar det bli dags att byta till något bättre och säkrare? Då hjälper vi dig att hitta en port som passar såväl dina behov som din plånbok. Välkommen till Garageportexperten!

Ny energisnål ventilation

Flexit UNI3 är ett effektivt ventilationsaggregat för enfamiljshus som sänker driftskostnaderna och ger mycket hög komfort. UNI3 uppfyller passivhuskraven och lämpar sig även för befintliga hus.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland