Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
User 305386
User 305386 Inlägg: 1
Aktiv: 31-08-06

Varning för tävlingen!

Vill varna för den senaste tävlingen där man kan vinna mat för 10.000:-
Det är bara en stor bluff där du drar på dig en massa skräppost. Efter att ha svarat på en mängd frågor blir du sedan skickad till en sida för on-linespel. I mitt fall hade jag redan varit där tidigare och fick alltså inte ens de två skraplotterna som alla var "garanterade".

Jag tycker den annars seriösa Vi i Villa ska skämmas för att publicera sånt här skit och kalla det för sin egen tävling!

Jörgen Myhrman
3 röst(er)

Svar

1. Sture Andersson

SV: Varning för tävlingen!

Håller helt med. det är en skam för tidningen att upplåta plats åt såna här lurendrejerier.
    0 röst(er)
  2. Ann-Charlotte Baudin

Svar till er som har feedback på tävlingen

Hej Jörgen och Sture,
    Vad bra att ni uttrycker er känsla för tävlingen! Tråkigt att ni inte är nöjda med tävlingens utförande dock.

Ad Lantic Media, som står bakom denna tävling, är tydliga i tävlingsvillkoren med att du genom dina svar blir ett ämne för vidare bearbetning marknadsföringsmässigt. Det framgår också vilka bolag det är som har köpt rätten att bearbeta de konsumenter som av egen vilja valt att tävla och som aktivt har godkänt tävlingsvillkoren. Jag vill dock betona att vi inte säljer ut dina uppgifter för "skräppost"-bearbetning. För att ytterligare betona vår seriösa inställning och avsikt med våra tävlingar, så har SWEDMA gått igenom våra villkor och metod och vårt arbetssätt följer MfL, PUL, etik och moral.

Det vi däremot har varit otydliga med och som jag verkligen beklagar är att vi faktiskt har fått alla att känna att de får lotterna. Det stämmer att tidigare kunder inte kan registrera sig, utan bara nya kunder. Vårt fel och såklart vill jag gottgöra det. Antingen ordnar jag lotter från detta bolag ändå eller så ordnar jag 2 st Triss-lotter till dig. Hör av dig till info@fyndklubben.se och döp mailet "Tävlingsfeedback via ViV", så får du snabbast hjälp.

Mvh
    Ann-Charlotte Baudin, VD
    0 röst(er)
  3. Urban

Jo detta med webbtävlingar ska man passa sig för. Det finns många oseriösa företag som trakasserar oss konsumenter. Trist att viivilla gått i den fällan!
    0 röst(er)
  4. Bengt Grönkvist

Tur att jag läste det här först.
    Står ju uttryckligen i reklamen för tävlingen: (cut and paste):
    Läs framförallt sista meningen!
    ---
    Nu kan du vinna ett presentkort på mat i valfri butik till ett värde av 10 000 kr! Det kostar ingenting att delta, du behöver bara svara på några frågor för att tävla. Dessutom får alla som deltar 2 skraplotter gratis med chans till 55 000 kr/månad i 15 år.
    ---
    Dags att överge viivilla.se
    Sånt suger!

1 röst(er)
  5. Bengt Grönkvist

...och se till att ev kompensation även kommer till de som inte gick på bluffen men ändå klickade på länken!
    Sånt här beteende gör mig så fasanfullt irriterad!
    Skicka minst ett par trisslotter till alla medlemmar!
    Ni har lurat även de som inte gick på bluffen!
    SKÄMS!
    1 röst(er)
  6. Gunilla

Tack för varningen! Tyvärr såg jag den för sent. Trodde inte att ViiVilla höll
    på med den här typen av tävlingar.
    Är tacksam för information om hur man enklast avstyr kommande reklamflöde!!!
    0 röst(er)

annons
Sveriges effektivaste värmepump

IVT PremiumLine EQ är Sveriges effektivaste värmepump enligt oberoende tester. Förutom att den sänker dina värmekostnader med upp till 80 procent, kan du enkelt styra den med din smartphone.

HWAM - Ren världsklass!

HWAM 3600-serien - marknadens renaste fördelar: Lägsta partikelutsläpp, bara 1,21 g/kg ved, HWAM Automatic™, Unikt lucksystem, CO2 neutral, Dansk design.

Allt för ditt hus – utomhus

Nitor Pool – allt för friskt, kristallklart vatten i stora och små pooler. Nitor Ute – allt för huset utomhus. Fasad- och terrasstvätt, Alg- och mögeltvätt, Markis- och kapelltvätt, Kinesisk träolja m.m.

Miljösmart
med stil!

FM Mattssons nya tvättställsblandare 9000E II Tvätt är mycket energieffektiv. Lägg därtill en ren design som gör det enkelt att placera blandaren i olika inredningssammanhang.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland