Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Anonym
Anonym

VARNING FÖR ELITFÖNSTER

Lovar runt men håller tunnt. Extremt dålig kvalitet och passform på Elitfönster. Kundbemötande under all kritik med översittarmentalitet.
Garantier som ej gäller mm. Listan kan göras lång, låt Er ej luras att köpa fönster från denna tillverkare.
3 röst(er)

Svar

1. Anonym

SV: VARNING FÖR ELITFÖNSTER

Måste ju fråga vad det är som är problemet, har själv köpt och bytt fönster från Elitfönster för bara ett tag sen och är jättenöjd. Låter som du drabbats av något .Skulle du vilja dela med dig?
    2 röst(er)
  2. Anonym

Trist med icke objektiv kritik, svårt för ngn att bemöta enbart smutskastning. Pajastakter, även om man blivit dåligt bemött.
    1 röst(er)
  3. Anonym

SV: SV: VARNING FÖR ELITFÖNSTER

Pajas kan du vara själv, och är säkerligen anställd på Elitfönster.

Det som hänt mig är följande:

- Köpte 3 st fönster med löstagbar spröjs. När vi tvättade fönsterna första gången tog vi loss spröjsen som sen var helt omöjliga att sätta tillbaks pga 2 saker, dels var spröjsen sneda och för det andra var de små plopparna eller fästanordningarna på fönstren felaktiga. Kontakt togs med Elitfönster som var fullständigt ointresserade av att avhjälpa felet. De ville inte ens komma ut och titta på felet och avsade sig allt ansvar. Fick kontakta lokal glasmästare för att få felet avhjälpt.
    - I Juni 2010 köptes ytterligare 3 st Elitfönster (tyvärr var vi tvungna att köpa elitfönster eftersom vi redan hade sådana och det skulle se väldigt konstigt ut med olika fönster på samma långsida av huset. Fönstrena monterades i Juli 2010. I december 2010 när det t.o.m i skåne var riktigt kallt så sprack ytterrutan. Jag kontaktade då elitfönster igen men dom sa bara att det inte var deras ansvar och att "glas är ett naturmaterial och då kan sånt hända". Jag hänvisade till deras s.k. "förträffliga" garanti men dom avvisade detta direkt. De brydde sig inte ens om att komma ut och titta på rutan. Jag är av den uppfattning att ett fönster som är tillverkat 6 månader tidigare ska hålla längre än så och om det spricker av sig själv så beror detta på ett konstruktionsfel och faller inom ramen för garantin.

Är detta smutskastning? Nä det är ren fakta och jag har dokumentation kring allt som hänt och de svar jag fått från denna urusla fönsterleverantör.

4 röst(er)
  4. Anonym

se mitt svar ovan
    0 röst(er)

annons
Vilket pris passar dig?

Alla kök är olika. Spännvidden kan tyckas stor, trots att köken vid första anblicken kan uppfattas som ”närmast identiska”. Titta närmar på våra prisexempel så förstår du vad vi menar.

SANICOMPACT Pro ECO

Sanicompact Pro ECO är en smart nyhet från SANIFLO AB. Vår nya wc-modell har dubbelspolning, 1,8 eller 3 liter. Inbyggd malpump, modern design med fokus på ekonomi och komfort.

Gästhus eller jaktstuga?

Inbjudande timmerstugor med solida material och modern design från Stugun, ger dig det extra utrymme du behöver. En nylanserad Jämtländsk kvalitetsprodukt som tål tidens tand.

Behagligare inomhusklimat

Vi sparar mer än hälften av kostnaden på vår villauppvärmning varje år. Hur mycket sparar du? Läs mer på www.Ecodan.se

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland