Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
/L
/L

konstig lukt

Ända sedan vi flyttade in i huset vi köpte i slutet av november så känner jag en konstig lukt som stör. Vi besökte huset 3 gånger innan vi flyttade in (det var i oktober) och då kände jag inget. Lukten är på ngt sätt lite söt/frän och väldigt påtaglig när man går ner från rummet på övervåningen, ibland även precis när man kliver in genom ytterdörren. Huset är från 56 med ett tillbyggt sovrum uppe och ett vardagsrum nere, där luktar det inte. Vi har krypgrund som vi inte kan gå ner till innifrån men man kan se in under huset om vi står i matkällaren under huset. Marken är torr med plast på, inget skräp eller trämaterial finns. Det är inga sprickor eller så i fasaden. (ser ju dock ej bjälklaget under innergolvet) Det är endast en person som bott i huset innan, han var byggmästare och har själv byggt huset som ett åretruntboende. Det är dåligt ventilerat i hela huset, vi har en öppen spis där spjället alltid är öppet. I trappen till övervåningen och den lilla yta som är innan sovrummet där är klädd med heltäckningsmatta, har funderat väldigt mkt på om det är limmet som luktar, men är osäker på det. Jag tror att det mesta är renoverat inomhus runt -76 dock ej toaletten som ligger vägg i vägg med hallen som är det utrymme (samt sovrummet nere) jag tycker luktar mest. Kläderna luktar unket kan jag känna när jag är någon annanstans än hemma, verkligen frustrerande som jag för övrigt tycker att denna lukt är!!! Har läst allt jag kommer åt på nätet om grunder, vindar, syllar m.m. Uppe på vår vind så har troligtvis kondensen gjort att det är mögelangripet på sponten, det ska fixas. Jag blir tokig på denna lukt, var kommer den ifrån och vad kan det vara????
0 röst(er)

Svar

1. Ingegerd Mattsson

Sv till konstig lukt

Jag tror det kan vara en död mus eller råtta. Det har vi haft många gånger i vårat
    hus. Lukten blir värre och värre men sen klingar den av helt. Det kan vara liklukten du känner. Har ni ett proppskåp i närheten så titta där. För dom älskar att vara i proppskåp. Ni får nog stå ut med lukten tills den är borta. Det är svårt att veta var den ligger död någonstans.
    MVH
    Ingegerd Detta inlägg har redigerats
    0 röst(er)

annons
Trappor till rätt pris!

Vi erbjuder dig trätrappor till rätt pris. Utförande och måttanpassning efter dina önskemål. Tillverkade i egen fabrik i Färila, Hälsingland. Måttagning/montering inom vissa regioner.

Släpp in solen i ditt värmesystem!

Tänk att solens strålar kan ge varmvatten och värma upp hus en stor del av året! Solens energi är gratis och solenergitekniken ökar möjligheterna till en bättre miljö och ljusare framtid.

Välj kvalitetsfönster!

Sveriges bäst isolerade ytterdörrar & fönster finns hos Ekstrands. Ny pat. ytterdörrkonstruktion med marknadens överlägset bästa u-värde. Besök våra dörr & fönsterutställningar el. boka kostnadsfritt hembesök av våra erfarna installatörer.

Paketpris på årets port!

Ny garageport? Skaffa Renomatic Micrograin – en elegant, säker takskjutport av högsta kvalitet från Hörmann! Paketpris för port med öppnaren ProMatic och fjärrkontroll: 12 475 kr (ord pris 16 450 kr).

Läs mer på www.hormann.se och hitta närmaste återförsäljare

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland