annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Fia
Fia

Flyttstädning - vattenlås

Hej

Vi ska flytta in i vårt första hus nästa vecka. Jippi! Tyvärr har vi hamnat i en diskussion med mäklaren om rengörning av vattenlåsen under diskhon/handfat ingår i flyttstädningen eller inte. Är det någonting man kan begära ska vara rensat?

Problemet ligger troligtvis i att säljaren har ett avtal med mäklaren att flyttstädning ingår i deras affär, så det är mäklaren som köper upp tjänsten. Då inte rengörning av vattenlås utförs av den här städfirman blir det problem då mäklaren självklart inte vill köpa upp tjänsten från någon annan! Antar att det blir dyrt.

0 röst(er)

Svar

1. Stinsen

SV: Flyttstädning - vattenlås

Fråga: Rengjorde du vattenlåsen i din förra lägenhet när du flyttade ut? Jag måste nog erkänna att jag aldrig tänkt på vattenlåsen i samband med flytt. Och jag tycker nog att det är lite petigt att ta upp det om flyttstädningen i övrigt är OK.

0 röst(er)
  2. Åsa

jag själv tycker de är en självklarhet att säljaren/städfirman ska göra rent vattenlås då de ändå är deras "skit" från X antal år i vattenlåsen och de ska inte köparen behöva göra rent.

har själv gjort remt vattenlås då jag flyttat fån lägenheter. :D

5 röst(er)
  3. Birgitta

När vi har flyttat från hyreslägenheterna vi har bott i, så har det ingått i flyttstädning att rensa vannenlås och avlopp i alla fall...

0 röst(er)
  4. Birgitta

http://www.ostersundshem.se/wp-content/uploads/2012/04/checklista_vid_avflyttning.pdf

Såg nu att det inte står att man ska rensa avlopp...

0 röst(er)
  5. Mikael

Skall man ha en spolbil som spolar rent avloppet och dräneringsrören också då?  Det är väl förra ägarens skit där med. Tycker det låter som höjden av petighet och förstår inte hur man kan starta en konflikt om något sådant.  Rensar man hängrännorna också?

0 röst(er)
  6. Christian

Jag sitter i samma situation själv. Och jag skulle väl säga att det beror lite på hur skitit det är. Jag hade inte brytt mig om avloppen hade funkat, men när det är så mycket skit att vattnet knappt rinner ut ur vasken i badrummet så tycker jag fan att det ingår.

0 röst(er)

annons
Toaletter Made In Sweden

I över 30 år har Separett utformat toaletter för att tillgodose kraven på komfort och att förenkla tillvaron. Kvalitet och effektivitet är ledstjärnor för verksamheten, Made In Sweden.

Välkommen till vår hemsida www.separett.se

Trött på fasadunderhåll?

Med UV-beständig PVC panel får du en vacker, stryktålig och helt underhållsfri fasadbeklädnad. Panelen har mycket lång livslängd och är dessutom resistent mot alg och svartmögelangrepp.

Bäst på solvärme

Svesol värmesystem är en av Sveriges största leverantörer av solfångare och flexibla värmesystem. Vi jobbar uteslutande med produkter av högsta kvalitet, upp till 15 års garanti.

Läs mer på svesol.se

Smarta dörrar och portar

Teckentrup är en av Europas största tillverkare av portar och dörrar. Du hittar återförsäljare och allt du behöver veta om vårt sortiment på www.teckentrup.se Teckentrup – Deutsche Qualität.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland