Forum

HTH kök VARNING
5 röster
okt 05 2011
Så vårt dröm kök har blivit en låång följetång från HTH. Som jag skrivit tidigare om den vårdslösa och noncharlanta hanteringen av vårt kök från HTH. Vi valde HTH i tron av att det var ett väletablerat och säkert val. Köket kostade över 100 000 (endast snickerier). Vecka 24 levererades vårt kök och det var då transportskadat. Ett antal delar var av fel mått osv. Inga problem sa säljaren ni får nytt. Bra tänkte vi. Det visade sig vara 6v leveranstid... Och döm om vår förvåning när skarena började trilla in. Det var fel mått på dessa också!! Har till ock med skrivit till chefen i Danmark och påtalat att man inte får behandla kund på detta viset. Den 12 september kom det sista skåpet från HTH alltså 13 veckor efter ordinarie leverans. Vi fattas fortfarande handtag.. Ska ni köpa HTH se fram mot en lååång väntan.
okt 08 2011
Vi hade dessvärre samma upplevelse, om inte än värre. Sakerna kom förvisso fram (förutom alla handtag som de sa att det var vårt fel att vi inte gått igenom all dokumentation, men vi hade tillsammans med dem bestämt vad det skulle vara för handtag) - men vi hade bett HTH ta hand om hela installationen för att vi ville att det skulle bli bra nu när vi lagt alla våra pengar på ett fint kök. Allt blev fel. Hyllorna satt lösa, då försökte de säga att vi överlastat hyllorna. När de sedan upptäckte att en av åtta skruvar satt som den skulle och alla andra saknade fäste gjorde deom arbetet (två gånger gjordes det om). Sockeln längst ner såg lite sned ut så vi tog bort den...såg ut som kriget där under, och själva skivan var inte fastsatt, utan snickaren hade lagt kartong mellan benen på själva hyllsystemet och skivan... Sen skåpen som vi ville ha på väggen...oj oj oj - skruvarna stack ut ca 0,5 cm och var vinga och pekade åt olika håll, i rostfritt. Dessutom hade han gjort fel första gången så han hade dubbla skruvhål i skivan. Efter många om och men fick vi dit vita skruvar som var platta mot skivan, inte konade som snickaren satt dit först. Även nya skivor fick sättas dit - det såg rent ut sagt för jävligt ut. Jag hade gjort det bättre med en arm och förbundna ögon. Sen hade den som satt dit kaklet kladdat murbruk på väggen, precis under själva hyllplanet...men istället för att säga till oss att det behövde fixas sätter HTHs snickare över genomskinlig fog/silikon...blev i slutändan att de kladdade över vit fog/silikon. Ser inget vidare ut - men efter att ha fightat i ett år för att sakerna skulle sitta fast och se OK ut orkade vi inte mer. Snickaren saknade all känsla för finess (ja, det fanns ju inte känsla ngnstan i närheten av mannen) - så det mesta fick vi fixa till i slutet. Han sa även att vi inte behövde olja in träskivan - "Den är ju inojlad från fabrik", vilket vi senare fick lära oss att första året/åren är viktigast, måste oljas typ var eller varnnan månad... Handtagen kom till sist och dessa blev sneda - på dörrarna satte han dem dessutom vågrätt istället för lodrätt som de sitter i ALLA andra kök jag har sett. De är nu raka, men vi kör vidare med vågräta handtag rakt över. Ja - det var min lilla summering. VI älskar vårt kök idag, men kommer aldrig i mitt liv igen att använda HTH. Det ger ingen som helst garnti för att det blir bra, eller ens i närheten av att vara bra - tyvärr.
maj 28 2013

HTH

usch usch usch

mitt dyra kök tål inte fukt! Dörrarna har chanserat och jag kan inte öppna dörren till soppåsen med fuktiga händer. Dörrens behandling säger gammal ut fast  den är drygt ett år och jag varit bortrest långa perioder under den tiden. För ett drygt år sedan bytte HTH dörrarna och sa att det vet en felbehandling av ytan. Nu säger de att det är normalt slitage! Jag är 71 år, bor ensam och lagar inte mycket mat. HTH är ett ohederligt skojarföretMedvurst kök har DÅLIG kvalitet. De är FRÄCKA! Jag ska driva detta till rättegång!

okt 04 2013

Ja vet inte hur man besrkiver vår uplevelse bäst. Men vi valde HTH kök för att vi tyckte att det var det bästa valet. Vi todde at dom var seriösa och vi kände oss trygga. Dom var ju allt annat än billigast. Men tror man att an har valt kvalitet så tror man ju. Så så visade det sig inte alls vara.

Under levernasen uppstår en hel del problem. Bänl skivorna håller inte måttet. De är trasiga och skadade. Skåp och luckor är skadade. Detta löser dom emellertid men det tar två veckor. Två veckor vi inte har av vår semester.

Sendan är det mycket småsaker som inte stämmer. Detta löser vi dock själva Men när vi kommer till insatserna som dom hårt promotar och så gärna vll att man beställer. Vi valde att vänta och ta dem efter vi fått köket klar. Vi prator med den som ritat vårt kök och också är den ända person utom vi själva som vet precis hur det ser ut och skall fungera. Man rekommenderar och vill att vi köper insattserna. Många av dem finns inte i butik utan man får titta på lilnande och öven se en del i en katalog. När vi väl har fått hel beställningen, är allt totalt oanvöndbart. De passar vissligen lådorna som en smäck, men det går inte att förvara något i dem. Inget får plats och då menar jag inget. De är helt enket totalt oanvädbara för ett svenskt kök.

När vi påpkar detta och vill lämna tillbaka insatserna, är det totalt stopp Man hävdar att det är beställningsvaror och man inte får det. Detta har aldrig framkommit innan. Dessutom så nämner dom inget om att det är totalt oanvända saker man köper. Så nu vet vi hur HTH kök verkligen ager när det gäller.

Vi i Villas policy
Avbryt

Bli en del av Vi i Villa!

Som medlem på viivilla.se är du en del av Vi i Villa - din tipsare i villavardagen.

På viivilla.se kan du få svar på dina frågor, prata med andra kunniga villaägare, göra din röst hörd i Villapanelen, medverka i tävlingar och ta del av Vi i Villas unika erbjudanden och mycket mer. Viivilla.se är en plattform i ständig utveckling för att vara din bästa tipsare i villavardagen.

Är du redan medlem på viivilla.se kan du använda dina gamla inloggningsuppgifter.

Som medlem får du också Vi i Villas utskick. Alla tjänster är gratis och sägas upp när du vill.

Nyhetsbrev

Vi i Villas digitala nyhetsbrev kommer ut ca åtta gånger i månaden. Genom det blir du uppdaterad om vad som händer på siten och får ta del av de senaste villatipsen.

Erbjudanden

Då och då skickar Vi i Villa ut unika erbjudanden till våra medlemmar via mail. Du väljer själv om du vill ta del av erbjudandet eller inte.

Auktioner

Vill du buda på fina saker i Vi i Villas auktioner? När en ny auktionsrunda drar igång skickar vi ut ett mail med information om produkterna du kan buda på. Under en auktionsperiod får du mail en gång per vecka.

Tävlingar

Varje tävling har enskilda villkor för deltagande. Läs mer under sidan tävlingar och för varje tävling.

Villapanelen

Villapanelen är en internetbaserad oberoende och opolitisk panel som speglar villaägares åsikter inom olika områden. Undersökningarna skickas ut omkring fyra gånger per år och du som villapenelist får ta del av unika utlottningar och erbjudanden. Läs mer under sidan Villapanelen.

Behandling av personuppgifter

All kundinformation såsom namn- och adressuppgifter m m lagras hos Bonnier AB som äger Vi i Villa. Genom att bli medlem samtycker du till att mina personuppgifter, inklusive e-postadress, mobiltelefonnummer för samtal och sms-meddelanden och eventuella andra digitala adresser, får lagras och användas inom Bonnier för digitala tjänster, marknadsföring, samt för statistik- och analysändamål.

Uppgifter som du direkt eller indirekt lämnar genom att använda Bonniers digitala tjänster och erbjudanden kan tillsammans med övriga kunduppgifter användas inom Bonnier för marknadsföringsändamål och för att anpassa innehåll, tjänster och annonsering till mig, samt för utveckling av nya tjänster. Information om min användning av digitala tjänster inhämtas med hjälp av bland annat cookies.

Samtycket är giltigt till dess du själv säger upp det, och upphör inte om tjänsten inte nyttjas och samtycket är heller inte beroende av eventuella köp av produkter.

Du har rätt att återkalla samtycket vilket du gör genom att kontakta Bonnier via respektive bolags kundtjänst. För ytterligare information om behandling av personuppgifter, se www.kunddata.bonnier.se