annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Nils
Nils

Köpt hus

Min sambo och jag har köpt ett hus och har tillträde efter sommaren. De som bor där idag har redan flyttat ut och verkar inte ha något större intresse av att ta hand om trädgården. Vi är lite oroliga för att trädgården inte kommer vara i det skick som den var på tillträdesdagen...

Det vi nu funderar på är hur mycket vi kan kräva av säljarna. Kan trädgården lämnas vind för våg (idag är gräsmattan snarare ängsmark, ogräs gör att vissa rabatter nästan växer igen, träd som har dött)? Någon som vet vad vi kan kräva av säljarna??

0 röst(er)

Svar

1. Johanna H

SV: Köpt hus

Hej Nils. Åh vad kul, grattis till husköp! Jag och min sambo ska skriva på kontrakt idag till en gård vi får tillträde till 1:a augusti! Det vi fått bekräftat är att säljaren har ansvar att hålla hus och trädgård i bra skick tills tillträdesdagen, så det tycker jag absolut att ni kan kräva att de underhåller trädgården. Räcker kanske att klippa ner gräsmattan, om det nu var så det såg ut när ni var och kollade! Lycka till med allt! Mvh Johanna
    0 röst(er)

annons
Besök avloppsguiden.se

Fakta om allt från planering till slutförande av ditt avlopp. Nå 750 företag: entreprenörer, tillverkare, analysföretag m.fl. Vilka gräver i din kommun? Vilken toalett behöver du? Minireningsverk?

Garage-byggsatser!

Hos oss kan du förverkliga dina drömmar om ett eget garage av högsta kvalitet. Vi bygger enligt gammal Svensk tradition med kraftig regelstomme i storblock samt råspont 22mm som underlagstak mm.

Q Effect – unik rengöring

Alla luftvärmepumpar måste rengöras för att behålla sin effekt. För endast 299.- rengör du enkelt din luftvärmepump. Q Effect säljs i välsorterad fackhandel eller sök din återförsäljare på www.canvac.se

Byggsatser för det mesta!

Vi på Lundqvist Trävaru tillverkar monteringsfärdiga byggsatser för garage, carport, fritidshus m.m. Tack vare vårt modulsystem blir det både enkelt och prisvärt att bygga!

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland