annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Ellinor Jönsson
Ellinor Jönsson

Hjälp. Vad ska jag räkna reavinsten på nu???

Hej ni kloka.

Jag och min föredetta köpte en gård för 450 000kr Vi renoverade under många år så det finns kvitton på Ca 500 000kr.

Problemet är att jag för 4år sedan köpte ut min sambo för hälften av lånen plus 125000kr.

Huset värderades till 1,300 000 och jag tog över lån som totalt hamnade på 1000000kr. Har jag då ett nytt anskaffningsvärde?? Eller räknas fortfarade det första inköpspriset på 450 000kr?? Jag har ju iprincip köpt huset igen.

Ska nu sälja huset och har ingen aning om vilken summa jag ska räkna på för att få fram min eventuella vinst/förlust.

Någon som vet?

//Ellen

0 röst(er)

Inga svar än!

annons
Eget Dagvattensystem!

EXPO-NET Dagvattensystem älskar ditt regnvatten! Minimera fuktskador på ditt hus genom att visa regnvattnet vägen till ett hålrum i jorden där vattnet inte gör skada. Det är ekonomiskt och enkelt!

Försäkra dig om ett tryggt boende

Värdet på ditt hem förändras med tiden. Därför är det bra att se över försäkringsskyddet för huset lite då och då. Vi på Länsförsäkringar hjälper dig så att du slipper obehagliga överraskningar.

Vattenfilter/ Vattenrening

Vi är den kompletta leverantören inom vattenrening som både utvecklar samt producerar vattenfilter och hydroforer. Dessutom tillhandahåller vi alla sorters filtermaterial. Vi har återförsäljare i hela landet. Kontakta oss för mer information.

Trött på fasadunderhåll?

Med UV-beständig PVC panel får du en vacker, stryktålig och helt underhållsfri fasadbeklädnad. Panelen har mycket lång livslängd och är dessutom resistent mot alg och svartmögelangrepp.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland