Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Eva Akerlund
Eva Akerlund Inlägg: 1
Aktiv: 25-01-12

Mossa på Taktegel

Hej! Jag har förstått att det finns medel att spruta på taktegel som börjar bli grönt av mossa o.dyl. Något som kan rekommenderas? Kan man göra det själv? Ska visst finns medel som bara sprutas på och sedan sköter regnet resten? Min största fråga är - hur påverkar detta hållbarheten på tegelpannorna? Blir de känsligare för frostskador? Eller är mossan värre i det fallet? Vill ju inte korta hållbarheten.
0 röst(er)

Svar

1. Rikard Timberg

SV: Mossa på Taktegel

Jag jobbar med taktvättar, så jag kan kanske anses va något partisk i ämnet, dock har jag haft många kunder som har använt sig av denna metod men ändå anlitat mig senare.
    Tiden för att få bort alger och mossa från taket är tydligen en väldigt trög process med denna metod och man behöver ändå mekaniskt avlägsna mosstuvor och liknande om du kollar på min hemsida www.spolafast.se så finns lite mer information.

Det är även en Rut tjänst så halva kostnaden går på skatteavdraget om man anlitar någon.

Du finner även kontakt uppgifter till mig där om du skulle va intresserad av en tvätt av ditt tak.

Mvh Rikard Timberg Spola Fast
    0 röst(er)
  2. Eva

SV: Mossa på Taktegel

Tack ... men huset befinner sig på Sveriges baksida, inte framsida ;-)
    0 röst(er)

annons
BRYGGSTEGE I ALUMINIUM

MED 4 STEG 899 SEK eller från 26 SEK/mån (Andra längder 2 till 9 steg)

Trappor till rätt pris!

Vi erbjuder dig trätrappor till rätt pris. Utförande och måttanpassning efter dina önskemål. Tillverkade i egen fabrik i Färila, Hälsingland. Måttagning/montering inom vissa regioner.

TIMMERHUS från Finnlamelli

Över 170 modeller att välja på. Byggt av kärnvirke. Gran eller fura. 9 olika tjocklekar från 88-270 mm. Från 10 kvm till 270 kvm. Du kan även komma med en egen ritning.

heri - För er som vill upp

heri ab är grossistföretag med huvudkontoret i Luleå. Vi har två ben som vi står på. Uthyrning av skyliftar och byggnadsställningar samt försäljning av takplåt, stegar, taksäkerhet, flaggstänger mm

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland