annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Anonym
Anonym

Bygga garage..

Hej, är det någon som har ett hum om vad det kostar att gjuta en platta på ca 40 kvm? Kan man göra det själv?
0 röst(er)

Svar

1. Anonym

SV: Bygga garage..

Hejsan,

Jag byggde in ett halvt kallgarage i en stallbyggnad (halva i stallet och andra halvan helt ny. Plattan jag gjöt, är oisolerad ca 10 tjock. 56 m2 stor och det gick åt ca 7m3 betong, som jag beställde från den lokala cementfirman.
    Totalt med egenhändigt gjorda garage dörrar, hamnade jag på ca 50000 i material där betongen kostade 8000:-(inkl. utkörning). Detta var 1999, så jag tror nog att det kosta någotsånär lika för 40m2 idag.

Janne
    1 röst(er)
  2. Anonym

jag fick ett pris på en platta som är 8,4 x 7.2 meter = 60,48 m2
    det skulle gå på 53 000:- ovan grusbädd
    plattan ska gjutas i april 2009

ps.lägg i rör för golväme medans du gjuter nu, kan vara gott att ha o framtiden
    kolla pris på www.rinkabyror.se

isolerad under med kantellement 28cm frigolit under och 12 cm tjock

vilket ger ett pris på 876 kr/m2

ps betong kostar ca 1200:-/m3 (välj en frostsäker blandning) plus utkörning med lastbil,sen beror det på hur långt från garaget han kan stå med bilen
    ring en betongfabrik i närheten
    0 röst(er)
  3. Anonym

ska tilläggas att priset är från en byggare

du får ju göra ett rotavdrag på arbetet , kolla skatteverket
    0 röst(er)
  4. Anonym

jag undrar på att bygga en garage. jag bor på glesbygden i torsby kommun. jag har hört att jag kan bygga max 50 kvadrat utan bygglov, är det rett? har ingen grannar på ca 200 meter och jag har en tomt på ca 14 000 kvm...
    1 röst(er)
  5. Anonym

Garageleverantör att lita på..

Hej, alla nybyggare!

Jag har bestämt mig för att bygga ett garage, ett dubbelgarage. Jag är less på att skotta av bilen på vintern och sprida ut mina "sommarleksaker" till släktingar.
    Det skulle vara skönt att snabbt komma in under tak och slippa stå med spik o hammare under hela semestern. Därför vill jag köpa halvfabrikat från någon garageleverantör.

Jag har kollat runt på många alternativ och har fallit för Lövångersbygg AB!
    www.lovangersbygg.se

De verkar ha precis det jag behöver till ett fantastiskt pris. Jag har dessutom en kompis som köpt av dom och är väldigt nöjd.

Är det någon som tycker något annat eller har några andra bra alternativ?

Mvh Jonte
    0 röst(er)
  6. Anonym

Carport

Hvilke regler er der for at bygge en carport i skel til nabo (granne)?
    0 röst(er)
  7. Anonym

Vi byggde ett garage för fem år sedan och köpte ett färdigt paket från Björkliden vilket vi blev nöjda med. Skulle dock satt in port istället för dubbeldörr.... På http://byggagarage.se kommer det nog mer fakta om att bygga garage framåt våren.
    0 röst(er)
  8. Anonym

Hej!
    Jag har tänkt att bygga ett garage med loft under våren/sommaren på ca 9*8 meter och undrar nu lite vad det kan kosta att gjuta en platta på 72 kvm med allt jobb och material? (jag ska inte ha värme i plattan)
    Marken där jag ska bygga garaget är relativt plan.
    Jag bor ca 2 mil utanför Karlstad på landet.

Är det någon som har tips på ungefär hur mycket detta kan kosta och vem som kan utföra detta?
    0 röst(er)
  9. Anonym

måste man ha en byggare som stå byggnation när man skall bygga ett garage själv
    0 röst(er)
  10. Emilio

Hej!

Har du byggt något garage ?

Ifall du har:
    Hur mycket gick betongen till plattan på?
    0 röst(er)
  11. robert forsund

Om garaget skall ligga mindre än 4,5m från tomtgrense må först ha ett skriftligt godkännande från grannen (helst påskriven ritning) innan Du söker byggnadslov från kommunen. Omgaraget hamnar inom 3 meter (?) från Ditt eller nabons boningshus måste garaget även uppfylla vissa brandskyddsregler (innervägg med gipsskivor etc etc.
    0 röst(er)
  12. Kalle Nilsson

När jag byggde våran så tog jag in offerter via Dorunner (www.dorunner.se) då fick jag bra koll på både pris för arbete och material. I slutändan fick byggaren även göra jobbet då jag och frugan precis fick barn =)
    0 röst(er)
  13. Håkan

mitt  kostade 30 000:- 50 kvm, gjorde allt jobb själv utom gjutningen. Priset är inkl.material dvs.kantelement frigolit vatten o avlop o el finns.

0 röst(er)
  14. Joakim

Hur många timmar tog det dig att bygga ?

0 röst(er)

annons
Lösningen - ett taklyft!

Med ett taklyft från Åtvidabergs Takvåningar kan du få all den yta du behöver och bo kvar i huset under hela byggprocessen. Fördelarna med ett taklyft är många: ekonomiska, tidsmässiga och estetiska. Vi ger ert hus det stora lyftet!

Välkommen till Dooria!

Dooria är en av Skandinaviens ledande dörrtillverkare. Vårt breda urval gör att du alltid finner din dörr hos oss. Vilken dörr du än väljer får du alltid kvalitet, attraktiv design och rätt dörr till rätt pris.

Eget Dagvattensystem!

EXPO-NET Dagvattensystem älskar ditt regnvatten! Minimera fuktskador på ditt hus genom att visa regnvattnet vägen till ett hålrum i jorden där vattnet inte gör skada. Det är ekonomiskt och enkelt!

Krypgrundsproblem?

Vi har tagit fram paket med marknadens mest moderna och energisnålaste krypgrundsavfuktare. I paketet ingår allt du behöver. Prisvärt, smidigt och säkert. Kontakta oss om du vill veta mer.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland