annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Pawel.
Pawel.

Vattenmantladkamin,multitank,

> Hej. Jag tänkte köpa vattenmantlad kamin till min källare på 97m2 som > jag ska koppla till en multitank på minst 500 liter till badvatten och > några element(tror att det är separat system till elementen). Jag ska > eventuellt dra rören till resten av huset i framtiden om så > behövs(boyta 137 m2 o biyta 97 m2). Jag har en luftvärmepump och en > kakelugn på mellanvåningen och luftvärmrpump i källaren. Jag tänkte > testa med ved och om det inte kommer att fungera så ska jag kunna > koppla på t.e.x bergvärme i framtiden(Då ska systemen kunna > samarbeta) Jag vill då kunna välja det som är billigast för dagen. Jag har hört att man måste ha multitank och en extra > akunulatortank om kaminen är för stark så att säga(t.e.x hos karles.se > har de VENECJA W29 LUX på 37 kw varav 8 kw går till luften och 29 > till vattnet). De har även svagare kaminer. Tänkte även koppla på en > solfångare till badvattnet och givetviss ska jag kunna utöka till > resten av systemet i framtiden(elementen). Vad föreslår ni? Jag är medlem. Cezary-Pawel-Pyrzanowski(641225-3053). Kommer tyvärr inte ihåg medlemsnummret,
0 röst(er)

Inga svar än!

annons
Hitachi SX Premium

Ett japanskt stilrent kraftpaket som anpassats för svenska förhållanden. Med en imponerande låg ljudnivå ger SX Premium höga energibesparingar och levererar värme även vid mycket låga temperaturer. Tack vare det självrengörande filtret förbättras luften ytterligare.

Behagligare inomhusklimat

Vi sparar mer än hälften av kostnaden på vår villauppvärmning varje år. Hur mycket sparar du? Läs mer på www.Ecodan.se

Q Effect – unik rengöring

Alla luftvärmepumpar måste rengöras för att behålla sin effekt. För endast 299.- rengör du enkelt din luftvärmepump. Q Effect säljs i välsorterad fackhandel eller sök din återförsäljare på www.canvac.se

Hitachi Summit serien

En värmepump som anpassats för svenska förhållanden. Med en imponerande låg ljudnivå ger Hitachi Summit höga energibesparingar och levererar värme även vid mycket låga temperaturer. Tack vare det effektiva filtersystemet förbättras luften ytterligare.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland