Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
viveca hebeler
viveca hebeler

spegel upphängd på öppen spis

Hej!

Man ser på bilder i heminredningstidningar att det hängts spegel
på murstocken på den öppna spisen och jag tycker det ser trevligt ut.
Skulle vilja ha det så, men blir tveksam. Vad händer med spegeln, när
murstocken värms upp till 40 grader?

Eller visas det för spisr som inte är i bruk?
0 röst(er)

Svar

1. Morgan

SV: spegel upphängd på öppen spis

Kan du lägga handen på murstocken där spegeln hänger så tror jag att det inte några problem med värmen. Däremot så kan man fundera på hur du skall hänga upp spegeln, så att du inte skadar murstocken.
    0 röst(er)
  2. viveca hebeler

SV: spegel upphängd på öppen spis

Hur kan man skada murstocken - med murstocken menar jag den yttre sidan som är
    murad med tegelstenar.

0 röst(er)

annons
HWAM - Ren världsklass!

HWAM 3600-serien - marknadens renaste fördelar: Lägsta partikelutsläpp, bara 1,21 g/kg ved, HWAM Automatic™, Unikt lucksystem, CO2 neutral, Dansk design.

Ny energisnål ventilation

Flexit UNI3 är ett effektivt ventilationsaggregat för enfamiljshus som sänker driftskostnaderna och ger mycket hög komfort. UNI3 uppfyller passivhuskraven och lämpar sig även för befintliga hus.

Golvvärme från Kelvin

Kelvin är en elektrisk golvvärme av värmekabeltyp med marknadens tunnaste värmekabel och är ett lågvoltssystem med fulltransformator så behöver du ingen jordfelsbrytare och läggningen kräver ingen el-behörighet.

BAXI – SVANMÄRKTA VEDPANNOR

Värm ditt hus för 5000 kr per år Spendera 5 minuter om dagen i pannrummet på vintern och 5 minuter per vecka på sommaren. Detta ger härlig, förnyelsebar och miljövänlig värme och rikligt med varmvatten. Kan detta verkligen stämma? Testa oss!

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland