annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Henrik M
Henrik M

Energikonsult

Hej

Vi har tagit över ett sekelskifteshus från mina svärföräldrar som väll inte varit så nogräknade i energiförbrukning. Det finns många historier om murstockar som måste hållas varma och vindar som skall torkas ur, fönster som inte får tätas eller golv med självdrag... Är själv ingen fena inom området mer än att jag förstår vad folk säger.

Så, finns det (klart det finns!?) energikonsulter som till ett visst pris kan hjälpa oss med en översyn av detta? Vad har ni för erfarenheter och vilka är bra? Jag är inte direkt intresserad av standardiserade besiktningar utförda efter färdiga checklistor utan jag vill också ha möjligheten att ställa mina egna frågor och hoppa över vissa. Drömmen är ju också att hitta någon som inte säljer annat än just rådgivningen, känns som det blir mest rättvisande då. 

Tacksam för lite tips och hjälp om nån vet nån bra eller har några bra erfarenheter (av rådgivare, inte av olika pannor, pumpar eller isolering ;-)

0 röst(er)

Svar

1. Inger

SV: Energikonsult

Vet inte var du bor...men titta på den här länken http://www.nenet.se/offentlig-sektor/kommunal-energi-och-klimatradgivning

0 röst(er)
  2. Jonas Jacobsson

SV: Energikonsult

När vi skulle ersätta en oljeeldningsanläggning 2005. gjorde vi en energibesiktning via Anticimex.

Vi fick olika förslag på förbättringar och jag upplevde att vi hade en bra dialog med besiktningsmannen

Jonas, Malmö

0 röst(er)

annons
Braskaminen Andorra 9995:-

Modern braskamin med konvektion och möjlighet till uteluftsanslutning. Täljstenstopp finns som tillval. Effekt: 8 kw

Ett bättre inomhusklimat!

Hitta en produkt som passar ditt behov. Välj bland våra handdukstorkar, Oljefyllda/öppna el-element, golvvärme samt kompletta ventilationslösningar. Köphjälp, goda råd och åf hittar du på vår hemsida.

Björklinge Energi

Varför inte köpa lokalt och billigt till ett av marknadens lägsta priser? Hos oss får du även handfasta råd som sänker din elkostnad.

En VÄRMEPUMP spar mer – längre!

Du kan spara upp till 50-70% av din energikostnad. Svårt att välja? Kontakta oss vi hjälper dig att få en trevligare elräkning! Välkommen till vår hemsida för en GRATIS värmepumpsoffert! www.luftmiljobutiken.se

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland