Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Lars
Lars

Hur mäter jag elförbrukningen i mitt hem?

Jag undrar om det finns ett enkelt sätt att ta reda på de största elkonsumenterna är i mitt hus? Jag vet att man kan köpa dessa små mätare som du måste flytta runt, men jag hoppas det finns ett enklare och smartare sätt att göra detta. Tips någon?
0 röst(er)

Svar

1. User 315751 Inlägg: 6

SV: Hur mäter jag elförbrukningen i mitt hem?

Det finns elmätare som "kopplas" till ingående ledare till huset.
    Jag har en sån, köpt från England.
    Ingen reguljär inkoppling krävs utan det är "klammor" (strömtransformatoret) som man applicerar runt ingående kablar.
    (Man bör förstås vara försiktig när man fäster dessa sensorer, alt slå av ingående kraft..)
    Min pryl består av två enheter Sensordelen vid elskåpet och en trådlös (förstås) mottagare som man placera varsomhelst.
    Uppdatering nån gång/sekund
    Kostade med tre sensorer ca SEK 600:- Detta inlägg har redigerats
    0 röst(er)
  2. Lars

SV: Hur mäter jag elförbrukningen i mitt hem?

Tack för svaret. Men vad heter en sådan där sensor ifall jag ska googla på namnet?
    0 röst(er)

annons
Krypgrundsproblem?

Vi har tagit fram paket med marknadens mest moderna och energisnålaste krypgrundsavfuktare. I paketet ingår allt du behöver. Prisvärt, smidigt och säkert. Kontakta oss om du vill veta mer.

Portautomatik

Gör ditt liv lite enklare genom att utrusta din garageport med en Crawford portöppnare. Du sitter bekvämt i bilen och trycker på fjärrkontrollen för att aktivera portöppnaren. Kraftfull och nästan ljudlös. Inte ens dåligt väder kan förstöra ditt humör, du har ju ditt på det torra.

Allt för ditt hus – utomhus

Nitor Pool – allt för friskt, kristallklart vatten i stora och små pooler. Nitor Ute – allt för huset utomhus. Fasad- och terrasstvätt, Alg- och mögeltvätt, Markis- och kapelltvätt, Kinesisk träolja m.m.

Fönster & dörrar

Wirus-Fenster vänder sig till kunder som ställer höga krav på kvalitet och lång livslängd på sina fönster och dörrar. Detta garanteras med RAL-certifieringen.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland