Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
bo
bo Inlägg: 1
Aktiv: 01-10-11

att få ova om natten är en rättighet, eller...?

Jag bor sedan en månad tillbaka i en hyreslägenhet där jag är i stort sett ensam boende. Övriga hyr dagtidslokaler. Värmesystemet låter när pumpen (är det en pump?) är på och värmer elementen. Det låter som en bilmotor och så pass att jag bara sover de första fyra timmarna och sedan inte kan somna om...Hyresvärden anser att jag är hysterisk och inget kan göras. Ska ett värmesystem verkligen behöva låta så mycket? Jag har bott i hyreslägenheter tidigare och aldrig hört mer ljud från värmen mer än när de behöver luftas. Det är väldigt dåligt isolerat men bortsett från det mullrar det om rören i källaren också. Någon som vet?
0 röst(er)

Svar

1. Anonym

SV: att få ova om natten är en rättighet, eller...?

Om det brummar så kan det ju vara fel på cikulationspumpen till värmesystemet. Om det nyligen har tillkommit detta brummande så kan det vara den som är på väg att gå sönder.
    0 röst(er)

annons
Krypgrundsproblem?

Vi har tagit fram paket med marknadens mest moderna och energisnålaste krypgrundsavfuktare. I paketet ingår allt du behöver. Prisvärt, smidigt och säkert. Kontakta oss om du vill veta mer.

De rostfria värmepumparna

Mecaterm har marknadens bredaste sortiment för luft-/vattenvärmepumpar! Dessutom tillverkas värmepumparna som står ute året runt, helt i rostfritt för bästa korrosionsmotstånd.

Flugfritt!

Med Fikszos genialiska, snygga och lättmonterade flugdörrar och -fönster håller du sommarens alla flygfän borta. Systemet bygger på rullgardinsprincipen, den kan monteras både horisontellt eller vertikalt och den passar överallt.

Behagligare inomhusklimat

Vi sparar mer än hälften av kostnaden på vår villauppvärmning varje år. Hur mycket sparar du? Läs mer på www.Ecodan.se

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland