Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Stefan
Stefan

Aska på glaset

Jag värmer mitt hus med ved och jag har nyligen köpt en ny vedpanna. Det finns ett fönster i dörren och som blir alldeles svart av aska. Jag har försökt att rengöra in med vått papper, men det blev inte så rent.
Några förslag?
0 röst(er)

Svar

1. Bosse

SV: Aska på glaset

Blöt ett papper med vatten Stoppa det sedan i askan från spisen och gnid det på glaset så kommer det svarta att lösas upp. Torka tort med papper.
    0 röst(er)
  2. johan

Aska på funkar men det är ett skitjobb.. jag kör med samma medel som jag har till spishällen på en blöt svamp o torkar av med en vetex funkar bra för mej..
    0 röst(er)
  3. Carina Blomberg

Aska tas bort med aska, ta lite aska på en trasa eller papper ock gno, det sista kan man ta med förnsterputs.
    0 röst(er)
  4. Björn

Specialmedel finns för detta. Billigast på tex Biltema, funkar bra för mig.
    0 röst(er)
  5. Stefan

Tack för tipsen. Ska kolla in vad de har på Biltema.
    0 röst(er)

annons
Vi är experter på massage

På Westerbergs hittar du några av världens bästa massagebadkar. Tysta, kraftfulla, och väldesignade. Efter snart 30 Âr i branschen är vi helt enkelt experter på massagebadkar.

Lösningen - ett taklyft!

Med ett taklyft från Åtvidabergs Takvåningar kan du få all den yta du behöver och bo kvar i huset under hela byggprocessen. Fördelarna med ett taklyft är många: ekonomiska, tidsmässiga och estetiska. Vi ger ert hus det stora lyftet!

Ny Ventilations-byggsats!

Spara tiotusenlappar genom att bygga ditt värmeåtervinningssystem själv! Soliduct AB erbjuder ett komplett ”Gör det själv” FTX-system innehållande roterande kvalitets-värmeväxlare med återvinningsgrad på 80-85%.

Skönare inomhusklimat

Luftkonditionering och värmepump för skönare inomhusklimat och lägre energikostnad!

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland