annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Alias Karlpar
Alias Karlpar Inlägg: 1
Aktiv: 08-06-12

service kundservic finns det!?

Bredbandsbolaget: För ca 6mån var det klart att vi skulle flytta till radhus så vi vände oss till Bredbandsbolaget för att meddela och se vad dom kunde erbjuda på vår nya adress. Av de alternativa trådlösa samt telebredband så kom vi fram till efter egna undersökningar att den hastighet dom lovat inte skulle levereras. Vi förtsökte då säga upp vårt abonemang, men det var 3 månaders uppsägningst + att man kunde inte säga upp och samtidigt som man gjorde en flyttanmälan. Vi fick vänta med att säga upp tills vi flyttat. De skulle skicka ett stick så vi kunde ha bredband under tiden. ingen utrustning kom på tre månader så vi ringde och inget hände, vi ringde igen och igen. Till slut fick vi ett låne stick på 3,6 gb så från 100 gb ner till 3,6 gb som skulle försörja datorer och en server det funkar ju inte!!! varje gång vi ringde så fick vi säga upp oss igen och fråga vart det nya modemet tagit vägen samt vi fick bara låna sticket i 90 dagar, innan det skulle skickas tillbaka. vi ringde för att få en retur sedel om och om igen . till slut ringde jag och sa att vi har ringt ett antal gånger ,4 för att vara korrect, då kom det en retursedel. Har fler samma problem med att säga upp få ett bra avslut med Bredbandsbolaget!!!?

Securitas: Vi flytta in i vårt radhus för tre månader sedan där vi fick höra av Mäklaren och dom säljande att det fanns ett Hemlarms utrustning som ingick i köpet . Vi fick snart samtal från en mycket dryg och otrevlig dam från Securitas som sa att om vi inte ville ha abonnemanget som de förra ägarna hade kvar så skulle dom komma och plocka ner sin utrustning. Vi fick ju höra att den ingick i köpet av huset så vi ringde Mäklaren och de vi köpte huset av dom visste helt plötsligt inte och skulle ta reda på vad dom hade köpt och inte köpt loss. så Securitas säger att allt är deras och säljarna säger nu att huvudcentralen ej är friköpt så vad ska jag med decorna sensorerna till utan huvudcentralen??? så ord från mäklaren på svenkfastighet och säljarna betyder inget!? heller inte Securitas....!?

Telenor: köpte en samsung av Telenor för ca 6 mån sedan, Fick problem med att den inte växla mellan näten " de analoga 2G till 3G och tillslut tappa simkortet helt.
Så jag åkte till butiken i Farsta lämnade in den. jag fick tillbaka den efter ca 2 veckor men den var inte lagad fast dom sa det var fixad. Så när ja fick tid så lämna jag in den igen för samma problem den skickades ner till Malmö någonstans, de gick 2-3 veckor de skickade ett sms " den skickas vidare" jag fick efter 4-5 veckor tillbaka det och de säger nu att den inte går att laga och är fuktskadad , men den har omöjligt vart i kontakt med fukt eller vatten då jag vart extremt rädd om den och på en gång köpt dubbelskal och skyddsplast för skärmen. ja ha så vad gör jag nu då !? de säger att den inte går att laga och saknar garanti för sånt . jag undrar vad ja ska med en trasig samsung galaxy s2 till !? kan ni laga den kostnad mm !? Nä det gör inte dom men för 300 till i månaden så kan ja få en galaxy s3 + mina 500 för den gammla. men ja måste ju kunna vända mig någonstans men nej då det gick inte sa dom! så när ja kom hemma så pröva jag ändå att stoppa in simkortet och dröm om min förvåning den funka ju!! Såg även att en massa olika nya kontakter låg inne i mobilen. Alltså min slutsats mobilen är nog inte min.
efter en vecka så ringde jag till den dumma säljaren i Farsta och berätade hela historien igen och att min mobil fungerade felfritt men nu har ja ingen garanti och ifrågasat hela grejen igen men det var redan inlagt i systemet felet och kunde inte ändras .
Så hur gör man nu då den funkar utan att dom vet det så har dom lagat den och jag saknar garanti tack för ingenting: Telenor och butiken i farsta och Telenors egna verkstad nere i Malöm... KÖP INTE AV TELENOR.

Så vad kan man säga om allt ? Har servic kundkänsla mm helt försvunit, kan man inte få den servic och respect som kund hos Telenor el blivandekund hos Securitas avslutandekund hos Bredbandsbolaget. Jag uppmanar andra att inte köpa av dessa med min erfarenhet vill jag uppmana att köp av andra.

0 röst(er)

Svar

1. Johan

SV: service kundservic finns det!?

Bra poäng att posta på min kunservice på Fejan.

0 röst(er)

annons
HälsingeStugor AB

Hälsingestugor är en av Sveriges större tillverkare av fritidshus. Vi har en nära dialog med kunden och är öppen för kundens önskemål om förändringar. Vi utveckar och tillverkar själva våra produkter till mycket konkurranskraftiga priser.

Eget Dagvattensystem!

EXPO-NET Dagvattensystem älskar ditt regnvatten! Minimera fuktskador på ditt hus genom att visa regnvattnet vägen till ett hålrum i jorden där vattnet inte gör skada. Det är ekonomiskt och enkelt!

Garage & Fritidshus

Björklidens Materialaffär ha ett stort utbud av garage, carportar och fritidshus. Välj mellan flera olika modeller och paneltyper. Välkommen till vår hemsida: www.bjorklidens.se

Vi är experter på massage

På Westerbergs hittar du några av världens bästa massagebadkar. Tysta, kraftfulla, och väldesignade. Efter snart 30 Âr i branschen är vi helt enkelt experter på massagebadkar.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland