Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Anonym
Anonym

Svensk byggstandard SS-4370146

Hej,
Jag bygger ny villa. I avtalet med entreprenören står det att elinstallationen är enligt svensk standard.

Är det någon som vet var jag kan finna information om vad detta standard innefattar?
0 röst(er)

Svar

1. Anonym

SV: Svensk byggstandard SS-4370146

Hej på http://www.elforlaget.se/index.php?fuseaction=cart.catalog&cd_id=149&item_id=051749

hittade jag deta

SS 437 01 46 Utgåva 1 1999

Elinstallationer i byggnader - Uttag och andra anslutningspunkter - Omfattning och placering, Standarden ger uppgifter om antalet uttag och andra anslutningspunkter samt deras placering. I första hand avser uppgifterna utrymmen i bostäder, byggnader för särskilda boendeformer, skolor, förskolor och fritidshem. Standarden kan i tillämpliga delar användas för likartade utrymmen i t.ex. kontor och liknande utrymmen. De uppgifter som finns i standarden kan ses som rekommendationer i byggnader för särskilda boendeformer, men måste anpassas till det enskilda fallet. Uppgifterna om antalet är i de flesta fall tillämpbara. För en mer lättsam och förståelig skrift se artikel nr 052672. 14 sidor.

0 röst(er)

annons
Rätt pris på vattenfilter

Alfa Vattenfilter AB tillverkar vattenfilter sedan 80-talet. Just nu kan du handla ditt filter till nettopriser direkt från fabrik. Besök vår hemsida för mer information www.vattenfilter.com

De rostfria värmepumparna

Mecaterm har marknadens bredaste sortiment för luft-/vattenvärmepumpar! Dessutom tillverkas värmepumparna som står ute året runt, helt i rostfritt för bästa korrosionsmotstånd.

SANICOMPACT Pro ECO

Sanicompact Pro ECO är en smart nyhet från SANIFLO AB. Vår nya wc-modell har dubbelspolning, 1,8 eller 3 liter. Inbyggd malpump, modern design med fokus på ekonomi och komfort.

BRYGGSTEGE I ALUMINIUM

MED 4 STEG 899 SEK eller från 26 SEK/mån (Andra längder 2 till 9 steg)

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland