Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Anonym
Anonym

Hur skall jag koppla Elen till min varmvattenberedare ?

Hej. Jag har en Parca safir vs300 varmvattenberedare som jag först tänkt byta ut så jag tog bort allt el etc. Så jag märkte inte upp hur elen satt då jag tänkt byta ut den. När har vi bestämt att vi skall behålla den. Grejen är att vi har flyttat till ett stort hus "gård" som har 3 st beredare och vi hade tänkt använda en av dem andra istället en nibe på 200L men så fick vi reda på att den nog var för liten. Jag förstår mig på el och jag vet att jag egentligen ska dit en elektriker men dem är svåra att få tag på och har dåligt med tid och just nu så har vi inget varmvatten så en snabb lösning hade varit önskvärd. Nu till problemet. det jag skulle behöva hjälp med är följande. elen ju redan dragen dit, det jag behöver veta är hur den satt på beredaren står det bara siffor 1.2.3.4.5.6. och alla sladdar är svarta med dessa siffror på sig. i början finns en jord i början så den gulgröna går till jord sedan har jag en brun och två svarta som skall kopplas. där finns en blå men den var inte kopplad innan då beredaren fungerade
0 röst(er)

Inga svar än!

annons
Magiline den unika poolstrukturen

Magiline pooler tillverkas i Frankrike, och är marknadsledande i teknik samt utformning. Man jobbar hårt med design samt funktionalitet. Det unika filtersystemet gör det enklare för kunden att både ha och sköta en pool.

Växthus från skånska Byggvaror

Ta klivet in i ditt eget växthus och känn dofterna från de grönsaker, kryddor och blommor som växer där. Du kan också passa på att skapa din egen fikahörna för att kunna njuta av naturen och odlingen hela sommaren. Odling och avkoppling hänger ihop.

Svedbergs i Dalstorp AB

Hos oss hittar du hela badrummet, samtliga detaljer som gör upplevelsen komplett. Möbler, Bad, Badrumsbastu, Dusch, WC och Tillbehör. Planera ditt eget badrum på vår hemsida - med inspiration och praktiska tips.

Mullbanken-kompostsystem

Köp en snygg knuttimrad kompost i sommar som pryder sin plats i trädgården. Lätta att montera, stabil och hållbar konstruktion. Välj bland hushålls-, latrin- och trädgårdskomposter. Svenskt hantverk!

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland