Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Jonas
Jonas

Byte till dimmer

Hej!
Vi bar bytt våra strömbrytare till dimmers i de flesta rummen för flera år sedan. Då köpte vi dimmers från IKEA vilka har fungerat väldigt bra. Nu tycker flera som jag pratat med att jag ska byta till dyrare dimmers då de billiga snabbt tar slut/brinner upp. Någon som har erfarenhet av detta som kan ge mig en rekommendation kring att byta till dimmers? För de dyra kostar ju i flera fall upp till tusen kronor styck. Är det värt detta?
0 röst(er)

Svar

1. Patrick

SV: Byte till dimmer

Har du vanliga glödlampor som du dimrar så är det inget problem att använda billiga dimmers från IKEA. Har du däremot lampor som drivs med en transformator så är det viktigt att veta vilken typ av transformator det är. Här måste man välja rätt dimmer till rätt typ av transformator annars så brinner dimmern upp.
    0 röst(er)

annons
Allt för bastu

Bastukalle arbetar med bastu i alla former, från mindre färdiga basturum som enkelt monteras själv till exlusiva måttanpassade basturum med inredningar i en mängd olika former och träslag. I vår webbutik hittar du produkter från bla Helo och Narvi.

Prisvärd skjutdörrsgarderob

Vill du förvara smart och snyggt väljer du en prisvärd skjutdörrsgarderob från Skånska Byggvaror. Det skapar massor av plats och du kan utnyttja rummet maximalt. Hos oss kan du välja mellan olika material, allt från traditionell till modern.

Vilket pris passar dig?

Alla kök är olika. Spännvidden kan tyckas stor, trots att köken vid första anblicken kan uppfattas som ”närmast identiska”. Titta närmar på våra prisexempel så förstår du vad vi menar.

Ny energisnål ventilation

Flexit UNI3 är ett effektivt ventilationsaggregat för enfamiljshus som sänker driftskostnaderna och ger mycket hög komfort. UNI3 uppfyller passivhuskraven och lämpar sig även för befintliga hus.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland