annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
jeremyh
jeremyh Inlägg: 1
Aktiv: 13-12-07

Yttervägg - Borex-behandling

Hej!

På grund av problem med ytterfasaden på huset (som nu hydrofoberas osv av min BRF) så har min yttervägg i lägenheten blivit väldigt fuktig. Det dom nu har gjort är då att målare kom hit och rev ner tapeterna och strök Bor-ex över hela väggen som ska ta bort och förhindra eventuellt organiskt material.

Målarna (som f.ö. använde medlet för första gången) sa att medlet bör vara på väggen i 6mån innan jag kan tapetsera om väggen och återställa den till sitt normala skick. Detta verkade vara väldigt lång tid, så jag surfade runt och hittade en beskrivning av Bor-ex som sa att endast ett dygn krävs. (www.alcro.se/pdfs/utomhus/Borex.pdf) Vad är rimligt? De verkade som sagt inte ha någon jättekoll på läget.. och jag skulle gärna återställa väggen inom ett par månader om möjligt..

Tacksam för svar!
0 röst(er)

Inga svar än!

annons
Rätt pris på vattenfilter

Alfa Vattenfilter AB tillverkar vattenfilter sedan 80-talet. Just nu kan du handla ditt filter till nettopriser direkt från fabrik. Besök vår hemsida för mer information www.vattenfilter.com

Eget Dagvattensystem!

EXPO-NET Dagvattensystem älskar ditt regnvatten! Minimera fuktskador på ditt hus genom att visa regnvattnet vägen till ett hålrum i jorden där vattnet inte gör skada. Det är ekonomiskt och enkelt!

Besök avloppsguiden.se

Fakta om allt från planering till slutförande av ditt avlopp. Nå 750 företag: entreprenörer, tillverkare, analysföretag m.fl. Vilka gräver i din kommun? Vilken toalett behöver du? Minireningsverk?

Försäkra dig om ett tryggt boende

Värdet på ditt hem förändras med tiden. Därför är det bra att se över försäkringsskyddet för huset lite då och då. Vi på Länsförsäkringar hjälper dig så att du slipper obehagliga överraskningar.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland