Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Helena
Helena

Öka takhöjd

Jag undrar om det finns något alternativ till att bila upp golvet för att få högre takhöjd? Bor i en funkisvilla byggd -37. Undervåningens takhöjd är ca 215cm. Undervåningens väggar och tak är betong/murade ( lecablock kanske?) och övervåningens väggar och tak är trä. Jag tänker mig att man skulle kunna såga runt huset och höja övervåningen med domkrafter för att sedan mura in ett par/tre varv nya lecablock nere för att på så vis öka takhöjden. Skulle det gå? Känns som det skulle vara mindre jobb än att bila ner en halvmeter..
Mycket tacksam för svar!
0 röst(er)

Inga svar än!

annons
Kompletta fönsterbyten

Mockfjärds erbjuder fönsterbyten för villor. Vi tar fram specialtillverkade fönster enligt dina önskemål och skapar den bästa fönsterlösningen för ditt hus. Montering ingår alltid i våra offerter.

Dags att renovera taket?

Nu är det lönsammare än någonsin att byta tak! Utnyttja ROT-avdraget! MONIER är den ledande leverantören av takmaterial i Norden och Baltikum och har allt det som gör taket funktionellt och estetiskt.

Försäkra dig om ett tryggt boende

Värdet på ditt hem förändras med tiden. Därför är det bra att se över försäkringsskyddet för huset lite då och då. Vi på Länsförsäkringar hjälper dig så att du slipper obehagliga överraskningar.

Badrum från Skånska Byggvaror

Hos Skånska Byggvaror hittar du allt du behöver till ditt badrum. Badrumsinredningar i olika material och modeller, duschar, bubbelbadkar och badkar. Hos oss hänger lågt pris och kvalitet ihop.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland