Forum

svartmögel??
0 röster
jun 25 2012
Flyttade till hus i början på augusti och upptäckte inom kort svartmögel i flera rum i källaren. Min sambo anser att det inte är farligt då vi inte vistas i källaren så mycket men jag är däremot tveksam. Jag och min dotter på 3 år har varit sjuka ovanligt mycket sedan vi flyttade in och vill nu veta hur skadligt möglet är för oss och vad man kan göra åt det??.. mvh
jan 26 2009
Hej Goldylocks! Det var visserligen länge sedan du lade in detta. Men jag sökte på svartmögel och fick upp detta. Jag fick svartmögel i mitt badrum och blev jättesjuk och var tvungen att ta dit antisimex. Jag hoppas du redan har löst detta så att inte dina barn blir sjuka :( Om du inte åtgärdar det kan de nämligen utveckla astma och andra sjukdomar. Mvh Marie
feb 24 2009
Har fått svartmögel på fogarna mellan plattorna i badrummet. Det var inte mycket till att börja med & blev rekommenderad att tvätta/skrubba med klorin. Det blev bättre ett tag, men nu verkar möglet vara mer! Låter aldrig badrumsdörren vara stängd när jag är ute ur hemmet, i hopp om att det skall lufttorka mer. Nu inser jag att det troligtvis måste saneras... Marie, vad blev kostnaden för att anlita Anticimex? Lämnar dom någon garanti på att problemet ej återkommer? Är så rädd för att jag skall bli tvungen att riva ut badrummet... :(
feb 24 2009
hur upptäckte du det?
sep 08 2009
Är du säker på att det är svartmögel? Oftast så är det svarta i fogarna, gamla tvål och hud rester. Använd scottsbrite till att gnugga bort det svarta. När du fått bort det tvätta med klorin. Jag vet inte vad du har för frånluft i badrummet, men den vanligaste orsaken med fukt problem i badrum (utom i golv) är ventilationen. När du duschar så ska det inte bli kondens på badrumsspegeln. Om du får det bör du kolla ventilationen.
sep 25 2009
Jag fick en vattenskada för 2 år sen då en granne över mig somnade i duschen. Har upptäckt svarta fläckar på badrumstapeten. Har även fått tillbaka astma och exsem efter 20 symptomfria år. När jag påpekade detta för hyresvärden sa han att jag bara skulle kolla så det inte blev mer. Även grannen under mig har fått astmaproblem. Vad kan jag göra och är detta svartmögel.