Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
marie-Louise
marie-Louise

murket korsvirke

Hej! Jag har ett litet gammalt äkta korsvirkeshus. I några av virkena kan jag sticka en skruvmejsel igenom, Vad kan jag göra? Vart vänder jag mig för att få hjälp med detta? Jag är rädd att väggarna ska rasar. Känner mig desperat. Vill absolut inte riva det då det för övrigt är fint.
0 röst(er)

Svar

1. Rikke Andersen

SV: murket korsvirke

Hej!
    Var bor du någonstans? Svenska byggnadsvårdsföreningen har väldigt bra rådgivning på nätet. Hur ser väggarna ut i övrigt? Vad det gäller korsvirket kan man lappa i och laga om det inte är för ruttet. Man kan också byta ut delar, hur svårt det är beror lite på var skadorna sitter.

Mvh Rikke
    0 röst(er)

annons
Behagligare inomhusklimat

Vi sparar mer än hälften av kostnaden på vår villauppvärmning varje år. Hur mycket sparar du? Läs mer på www.Ecodan.se

Släpp in dagsljuset med takljuskupoler

Nytec Plast säljer Klarlux takljuskupoler av hög kvalité, framtagna för optimalt utnyttjande av naturligt dagsljus. Finns många olika storleka, former och kupolmaterial. De är CE-certifierade och testade hos SP i Borås.

Låt drömmen få ett eget rum

Santex har förverkligat drömmar i över trettio år. Ett uterum är en plats med ljus och rymd att umgås och trivas på. Om du har en idé så har vi lösningen. Hör av dig så berättar vi hur din dröm kan bli verklighet.

Växthus från skånska Byggvaror

Ta klivet in i ditt eget växthus och känn dofterna från de grönsaker, kryddor och blommor som växer där. Du kan också passa på att skapa din egen fikahörna för att kunna njuta av naturen och odlingen hela sommaren. Odling och avkoppling hänger ihop.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland