Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Anonym
Anonym

Bygga nytt ca 60 kvm

Vi har en tomt inom familjen, tidigare bostad men rivet, numer bara skog, 5 minuter till stan alldeles utanför bostadsområde.

Där har jag tanken att bygga upp ett hus i lösvirke ca 60 kvm men funderar på kostnaden, avlopp skall finnas från det gamla huset, även el och vatten men det bör dras en del nya ledningar och annat, vad rör det sig om för kostnader?

Jag tänker ju bygga en stuga modell större för året runt, tänker inte köpa lös från familj därför kan jag förmodligen få ett billigt boende, skog finns som jag kan ta ved av och därmed få ner värmekostnaderna.

Vad tror ni man landar på för pris? Köp virke på Byggmax kanske i större mängd och ta hem på släp, kanske mängdrabatt?

Kan man räkna på 7500 per kvadrat kanske?
0 röst(er)

Svar

1. Cecilia Inlägg: 9

SV: Bygga nytt ca 60 kvm

Hej!

Jag kan tyvärr inte svara på vilket pris du kan tänkas landa på, men har du ett omfattande byggprojekt framför dig skulle jag rekommendera ett medlemskap hos Villaägarnas Riksförbund. Du får tillgång till kostnadsfri rådgivning inom bland annat byggnadsteknik, energi och juridik. Där får du garanterat svar på din fråga om vad ett projekt som detta kan tänkas landa på!

Och vad gäller rabatt på byggmaterial så får du som medlem hos Villaägarna tillgång till en rad olika förmåner och kan på så vis spara in tusenlappar.

(Bli medlem: http://tinyurl.com/34hj53e)

Hör gärna av dig till mig om du har frågor!

Vänligen,
    Cecilia Linder för Villaägarna
    cecilia@prontocommunication.se

0 röst(er)
  2. Anonym

SV: Bygga nytt ca 60 kvm

Skall du ha rabatt på virket så skall du köra till en brädgård/sågverk. Där hittar du med största sannolikhet betydligt bättre virke och större sortiment än vad du gör på Byggmax.

Byggkostnad har jag ingen aning om. Jag är själv på gång och skall bygga hus, så jag håller på att kolla runt på byggmaterial mm. nu.
    0 röst(er)

annons
Byggsatser för det mesta!

Vi på Lundqvist Trävaru tillverkar monteringsfärdiga byggsatser för garage, carport, fritidshus m.m. Tack vare vårt modulsystem blir det både enkelt och prisvärt att bygga!

Prisvärd skjutdörrsgarderob

Vill du förvara smart och snyggt väljer du en prisvärd skjutdörrsgarderob från Skånska Byggvaror. Det skapar massor av plats och du kan utnyttja rummet maximalt. Hos oss kan du välja mellan olika material, allt från traditionell till modern.

BRYGGSTEGE I ALUMINIUM

MED 4 STEG 899 SEK eller från 26 SEK/mån (Andra längder 2 till 9 steg)

Försäkra dig om ett tryggt boende

Värdet på ditt hem förändras med tiden. Därför är det bra att se över försäkringsskyddet för huset lite då och då. Vi på Länsförsäkringar hjälper dig så att du slipper obehagliga överraskningar.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland