Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Anonym
Anonym

Biltvätt

Läste i Vi i villa nr 6 om biltvätt Om jag som har den enda garageinfarten på gatan som lutar FRÅN gatan och innåt, får jag då inte tvätta bilen där? Vattnet rinner ut mellan garaget och huset ut på gräsmattan och där ner och renas och är det ingen granne som har ont av det.
Att bilarna blir "skitiga" beror ju inte bara av regn och grusvägar .Även trafikverket har sitt finger med med saltning m m.
Ska vi tvingas använda tvätthallarna på mackarna får kommunerna subvensionera detta, så mycket skatt som vi lägger.
Fordägare
0 röst(er)

Svar

1. Anonym

SV: Biltvätt

Angående det här med biltvätt så tolkar jag Johan Tells text som att det är FÖRBJUDET och att man inte FÅR tvätta bilen på garageinfarten. Han rekomenderar också frågeställaren (Marie) att hänvisa till respektive kommuns hemsida. Då jag går in på Linköpings kommuns hemsida står det att det är OLÄMPLIGT att tvätta på en hårdgjord yta och att man BÖR ställa på gräsyta eller liknande då man tvättar hemma. Tillåtet alltså.
    För mig är det jättestor skillnad på förbjudet och olämpligt. Kallar man sig expert bör man känna till den skillnaden.
    // Håkan
    0 röst(er)

annons
Krypgrundsproblem?

Vi har tagit fram paket med marknadens mest moderna och energisnålaste krypgrundsavfuktare. I paketet ingår allt du behöver. Prisvärt, smidigt och säkert. Kontakta oss om du vill veta mer.

Braskaminen Andorra 11995.-

Modern braskamin med konvektion och möjlighet till uteluftsanslutning. Täljstenstopp finns som tillval. Effekt: 8 kw

Ny energisnål ventilation

Flexit UNI3 är ett effektivt ventilationsaggregat för enfamiljshus som sänker driftskostnaderna och ger mycket hög komfort. UNI3 uppfyller passivhuskraven och lämpar sig även för befintliga hus.

Försäkra dig om ett tryggt boende

Värdet på ditt hem förändras med tiden. Därför är det bra att se över försäkringsskyddet för huset lite då och då. Vi på Länsförsäkringar hjälper dig så att du slipper obehagliga överraskningar.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland