annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Linda
Linda

Luktsmitta i golv från jordbakterier

Har oturen att när jag var på väg att sälja mitt hus upptäcktes det av besiktningsmannen en luktsmitta. Denna beror tydligen på jordbakterier som tagit sig upp och även satt sig i isoleringen i golven enligt dom. Har även själv känt att det luktar jord inomhus ibland. Huset är över 100 år gammalt med krypgrund och det finns inget mögel utan bara den här lukten och nu säger de att jag måste ta upp alla golv och isolera om samt sätta in markplast och en avfuktare för att åtgärda detta vilket kostar massor med pengar och att detta tydligen inte går på försäkringen. Är detta enda sättet att göra det på och vad händer om man inte åtgärdar det? Tacksam för svar och berättelser om liknande upplevelser!

Med vänliga hälsningar
Linda

0 röst(er)

Inga svar än!

annons
Krypgrundsproblem?

Vi har tagit fram paket med marknadens mest moderna och energisnålaste krypgrundsavfuktare. I paketet ingår allt du behöver. Prisvärt, smidigt och säkert. Kontakta oss om du vill veta mer.

Besök avloppsguiden.se

Fakta om allt från planering till slutförande av ditt avlopp. Nå 750 företag: entreprenörer, tillverkare, analysföretag m.fl. Vilka gräver i din kommun? Vilken toalett behöver du? Minireningsverk?

Välkommen till Dooria!

Dooria är en av Skandinaviens ledande dörrtillverkare. Vårt breda urval gör att du alltid finner din dörr hos oss. Vilken dörr du än väljer får du alltid kvalitet, attraktiv design och rätt dörr till rätt pris.

ElitBygg

Vi tillverkar monteringsfärdiga blocksystem efter kundens önskemål. Fritidshus, garage, maskinhallar, stall, fjällstugor eller måttanpassade block till utbyggnaden m.m.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland