annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Peter Rowéus
Peter Rowéus

Gym i garaget!

Jag har ett enkelt garage med golv av asfalt.Jag har tänkt bygga ett litet gym där ute genom att lägga ett nytt golv samt enkla väggar av osb-skivor så det ser lite trevligt ut. Har tänkt att regla upp nuvarande asfaltgolv med 45*70 reglar samt klä dessa med spånskiva.Men frågan är om spånskivorna kommer att klara sig där ute i fukten? Har golvspån på vinden och det har hållit nu i 10 år, men där finns klart isolering under. Jag vill inte lägga en förmögenhet på detta gymprojektet utan bara ha ett litet "rum" att gå in i och träna ibland! Jag har alltså inga planer på att isolera väggar och tak, utan bara ha tak över huvudet, väggar samt framförallt ett roligare golv än asfalt!

Någon som vill?

Mvh, Peter

0 röst(er)

Svar

1. dunlop Inlägg: 1

SV: Gym i garaget!

Jag skulle nog själv bara måla väggar med en silikatfärg eller dylikt och lägga typ Bergoplattor på golvet.

Allt gjort på några timmar till en billig peng.

Att lägga spånskivor på asfaltgolv måste Du fuktspärra, men vart tar fukten vägen? kanske upp i väggarna?!!!

Enda sättet och få bort fukten är att montera fläktar under golv för och blåsa bort det..dyrt

En del påstår att luften rör sig självt under golv om man lämnar spalt men det är inte så troligt:=(

Jag la själv laminat på golv och träpanel på väggarna i källaren till mitt gym och efter några år luktade det död råtta, fick riva bort allt och mögelsanera.

0 röst(er)
  2. Peter Rowéus

Tackar för svar! Problemet är ju oxå att jag har en bänkpress med vikter på drygt 100 kg, och själv väger jag en bit över 100 kg så golvet måste ju tåla vikten. Hade en idé om att låta bänkpressen stå rakt över reglarna så att man säkert vet att man inte brakar igenom!! Kanske lika bra att behålla det fula asfaltgolvet och snygga till väggarna  lite...vad vet jag?

0 röst(er)
  3. Johanna

Golvet blir snyggt av klickplastplattor. De ska tåla att en bil kör på det så vikten lär inte bli något problem. De kanske inte är jättebilliga men billigare än reglar o annat totalt. Dessutom är de ju luftiga!

0 röst(er)
  4. Peter

Hej Johanna!Tackar för ditt svar. Jodå, jag har även övervägt såna där Bergoplastplattor...men det blir rätt dyrt samt att mitt asfaltgolv är allt annat än perfekt underlag, så därför är jag då inne på att regla upp samt justera och på med golvspån. Fick svar faktiskt från "Vi i villa-panelen" och snickaren där är oxå lite osäker på om spånskivorna håller utan att bli fuktiga...osäkert alltså!! Får fundera en stund till här.....

0 röst(er)

annons
Fönster & dörrar

Wirus-Fenster vänder sig till kunder som ställer höga krav på kvalitet och lång livslängd på sina fönster och dörrar. Detta garanteras med RAL-certifieringen.

Sveriges bredaste sortiment

Hur mår din garageport? Börjar det bli dags att byta till något bättre och säkrare? Då hjälper vi dig att hitta en port som passar såväl dina behov som din plånbok. Välkommen till Garageportexperten!

Mer än bara ett garage!

Väljer du ett garage eller en carport från Mellby får du ett fast pris och en leverans som innehåller allt du behöver - Komplett till sista spik! Skräddarsy ditt garage efter just dina behov.

Vattenfilter/ Vattenrening

Vi är den kompletta leverantören inom vattenrening som både utvecklar samt producerar vattenfilter och hydroforer. Dessutom tillhandahåller vi alla sorters filtermaterial. Vi har återförsäljare i hela landet. Kontakta oss för mer information.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland