annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Anonym
Anonym

Dranering

Jag har haft en firma som dranerat runt huset och dom grävde ner till grunden och satte platonmatta runt om och lade draneringsrör och dagvattenrör kopplades till brunnar och ut till tomtgränsen och kommunens ledning. Det fylldes igen med mackadam ca 40 cm upp och resten med jord. Jag ville haft sigel runt huset men dom tyckte inte att det behövdes. Detta kan jag ju lägga själv men mein fråga är om det är bra med jord mot platonmattan och om dranering ocg dagvattenledningar skall kopplas till samma rör. Jag har hört att det kan bli för mycket vatten i dagvattenledningen och då prässas vatten ut i draneringsrören istället. Nu är jag orolig att jag måste göra om allt igen då detta var rätt dyrt.

Mvh
Gustaf
0 röst(er)

Inga svar än!

annons
Fönster & dörrar

Wirus-Fenster vänder sig till kunder som ställer höga krav på kvalitet och lång livslängd på sina fönster och dörrar. Detta garanteras med RAL-certifieringen.

Välkommen till Dooria!

Dooria är en av Skandinaviens ledande dörrtillverkare. Vårt breda urval gör att du alltid finner din dörr hos oss. Vilken dörr du än väljer får du alltid kvalitet, attraktiv design och rätt dörr till rätt pris.

ElitBygg

Vi tillverkar monteringsfärdiga blocksystem efter kundens önskemål. Fritidshus, garage, maskinhallar, stall, fjällstugor eller måttanpassade block till utbyggnaden m.m.

Paketpris på årets port!

Ny garageport? Skaffa Renomatic Micrograin – en elegant, säker takskjutport av högsta kvalitet från Hörmann! Paketpris för port med öppnaren ProMatic och fjärrkontroll: 12 475 kr (ord pris 16 450 kr).

Läs mer på www.hormann.se och hitta närmaste återförsäljare

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland