annons
annons
Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
madani
madani

Dolt fel

Jag köpte mitt hus i augusti 2007. Eftersom besiktningen gjordes på sommaren så var det inte möjligt att kontrollera att termostaterna på elementen (vattenburen värme) fungerade som de ska. Det var på hösten när jag behövde få igång värmen i huset som jag upptäckte att det inte gick att få värme i elementen på övervåningen (säljarna hade bott på nedervåningen och stängt av värmen uppe). Jag ringde säljaren som förklarade att termostaterna inte fungerade, utan man blev tvungen att öppna utflödet från elementen för att få igång cirkulationen – med skiftnyckel och skruvmejsel och en trasa lindad runt röret för det rinner ut vatten när man öppnar. Jag gjorde så och fick värme i elementen, men att hålla på så varje gång man vill reglera temperaturen är fullkomligt orimligt – och detta gäller för minst 19 element (har inte kollat elementen i källaren och det på vindan). Säljaren säger att det alltid varit så – att det var en klåpare till rörmokare som installerade elementen. Nu har jag insett att jag varit för snäll som accepterat detta. Jag bytte termostater på två element och det var minsann inte billigt – att byta alla blir rejält kostsamt. Och om jag låter det vara och säljer huset en dag så måste jag naturligtvis påtala problemet, vilket förstås leder till ett lägre pris. Min fråga är nu – räknas detta som ett dolt fel, då säljaren inte nämnde något om detta före köpet och det inte kunde upptäckas vid besiktningen? Och hur gör jag om säljaren inte är villig att betala tillbaks en rimlig summa?
0 röst(er)

Inga svar än!

annons
Rätt pris på vattenfilter

Alfa Vattenfilter AB tillverkar vattenfilter sedan 80-talet. Just nu kan du handla ditt filter till nettopriser direkt från fabrik. Besök vår hemsida för mer information www.vattenfilter.com

Mer än bara ett garage!

Väljer du ett garage eller en carport från Mellby får du ett fast pris och en leverans som innehåller allt du behöver - Komplett till sista spik! Skräddarsy ditt garage efter just dina behov.

Trött på fasadunderhåll?

Med UV-beständig PVC panel får du en vacker, stryktålig och helt underhållsfri fasadbeklädnad. Panelen har mycket lång livslängd och är dessutom resistent mot alg och svartmögelangrepp.

Tidymaker skapar ordning

Tidymaker är världens första upphängare som klarar att hänga upp nästintill allt oavsett form - max 20 kg. Tidymaker hänger upp nästan allt t ex i förrådet, garaget, verkstaden, skolan, byggboden, pannrummet.

annons
annons
annons
annons
annons
annons

Jämförelsetjänster

Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.

Jämför räntor
Jämför bolån
Jämför elpriser
Jämför mobilt bredband
Jämför villaförsäkringar

Se fler jämförelsetjänster!

annons
annons
annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland