Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
UH
UH

Bredda balkongen, hållfasthet

Jag vill bredda en del av balkongen på vårt souterränghus.
Balkongen är idag ca 10 meter lång och 1,5 meter djup, golvet är betong som är ca 145 mm. Planen är att bredda en del av balkongen med ca 1,5 meter. Min strävan är att tjockleken på golvet blir som det befintliga golvet, undersidan skall vara slät såsom betongen är idag. En idé ar att bygga en platta i sandwich med karosseriplywood 35 mm tjocklek. Samma material som bl a används på lasbilsflak. Fungerar idén med över- och undersida i detta material och med 70 mm träregel,
cc 600 mm, som distansmaterial?
Infästning i befintlig balkong och stolpar är inga problem, det är golvet som ger mig huvudbry.
0 röst(er)

Inga svar än!

annons
AB ByggMiTo

Förvandla ditt badrum till nytt och fräscht spa. Våtrumscertifierade och noggranna plattsättare. Utnyttja ROT-avdraget och spara 50% av arbetskostnaden. Vi arbetar i hela Jönköpings län.

heri - För er som vill upp

heri ab är grossistföretag med huvudkontoret i Luleå. Vi har två ben som vi står på. Uthyrning av skyliftar och byggnadsställningar samt försäljning av takplåt, stegar, taksäkerhet, flaggstänger mm

Smarta dörrar och portar

Teckentrup är en av Europas största tillverkare av portar och dörrar. Du hittar återförsäljare och allt du behöver veta om vårt sortiment på www.teckentrup.se Teckentrup – Deutsche Qualität.

Mer än bara ett garage!

Väljer du ett garage eller en carport från Mellby får du ett fast pris och en leverans som innehåller allt du behöver - Komplett till sista spik! Skräddarsy ditt garage efter just dina behov.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland