Betongklump vid skorstenens bas
Jag har en fundering om mitt hus från 1946, enplans med källare. Jag renoverar pannrummet och har tagit bort betonggolvet. Under golvet är det sand. Vid skorstenen, där den gamla oljepannan stod, går det ut en slags sockel av betong. Den är 10 cm hög över golvet men går också ner 10 cm under golvet och sticker ut 50 cm från skorstenen. Pannan stod alltså på den förut. Funderar på att ta bort den men är lite fundersam om det är en del av skorstenens konstruktion så att skorstenens stabilitet blir sämre om jag tar bort den. Jag kan inte se om den är gjuten i efterhand eller om den är gjuten i samband med att skorstenen byggdes. Någon som vet om man bygger skorstenar med en slags fot som stabiliserar skorstenen?
Vi erbjuder dig rätt pris och snabb leverans! PVC-fönster ökar mest i Sverige idag, procentuellt sett. Unika egenskaper gör det exceptionellt tåligt i vårt klimat, utan att kräva underhåll. Det är vad som gjort fönstren så populära.
Fakta om allt från planering till slutförande av ditt avlopp. Nå 750 företag: entreprenörer, tillverkare, analysföretag m.fl. Vilka gräver i din kommun? Vilken toalett behöver du? Minireningsverk?
Vi har tagit fram paket med marknadens mest moderna och energisnålaste krypgrundsavfuktare. I paketet ingår allt du behöver. Prisvärt, smidigt och säkert. Kontakta oss om du vill veta mer.
Wirus-Fenster vänder sig till kunder som ställer höga krav på kvalitet och lång livslängd på sina fönster och dörrar. Detta garanteras med RAL-certifieringen.
Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.
Jämför räntorJämför bolånJämför elpriserJämför mobilt bredbandJämför villaförsäkringar
Se fler jämförelsetjänster!
Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland