Skapa nytt inlägg
Du är inloggad som Logga ut Uppdatera dina uppgifter
Tina
Tina

Torka tvät tinne

Jag är van att torka mina kläder ute, men på vintern blir den inte helt torr. Därför vill jag torka kläderna inne, men jag vet inte vilken som är den bästa torkplatsen är i huset? Jag vill helst undvika ett alltför fuktigt klimat, så är det i badrummet, tvättstugan eller är det ok bara att torka den i vardagsrummet?
0 röst(er)

Svar

1. skägget Inlägg: 11

SV: Torka tvät tinne

Du bor tydligen i ett hus med egen tvättstuga.
    Köp ett avfuktningsaggregat och installera den i tvättstugan. Då kan du spänna upp dina torklinor där och torka din tvätt.
    I övrigt så framgår det inte tillräckligt med data om ex.vis huset är gammalt (ingen fuktspärr), förekomsten av mekaniska frånluftsfläkar etc.
    Vad du inte bör göra är att hänga blöta plagg över dörrar eller på vattenelement. På sikt så skadar fukten färgen.
    /S
    0 röst(er)
  2. Tina

Tack för svaret! Men var kan man köpa ett åsdant aggregat? Och vad konstar det? Det finns ingen risk att den suger ur träet i karmar och så så att de spricker?
    0 röst(er)
  3. skägget Inlägg: 11

Det finns många fabrikat. Några bra är från Mitsubishi, Kcc samt Wood. Sök på deras hemsidor. Titta gärna även på Energimyndighetens hemsida. Sök på klimatprodukter och/eller på luftavfuktare.
    Tänk på hur stort är rummet resp. hur mycket tvätt som skall torkas åt gången. Även hur snabbt skall den torka.
    Viktigt är att du inte hänger för tätt, utan luften måste kunna cirkulera runt tvätten.
    Du kan själv ställa in på avfuktarna hur mycket de skall fukta av.
    /skägget
    0 röst(er)
  4. Anonym

Supertack!
    0 röst(er)

annons
Lösningen - ett taklyft!

Med ett taklyft från Åtvidabergs Takvåningar kan du få all den yta du behöver och bo kvar i huset under hela byggprocessen. Fördelarna med ett taklyft är många: ekonomiska, tidsmässiga och estetiska. Vi ger ert hus det stora lyftet!

Mullbanken-kompostsystem

Köp en snygg knuttimrad kompost i sommar som pryder sin plats i trädgården. Lätta att montera, stabil och hållbar konstruktion. Välj bland hushålls-, latrin- och trädgårdskomposter. Svenskt hantverk!

Vattenfilter/ Vattenrening

Vi är den kompletta leverantören inom vattenrening som både utvecklar samt producerar vattenfilter och hydroforer. Dessutom tillhandahåller vi alla sorters filtermaterial. Vi har återförsäljare i hela landet. Kontakta oss för mer information.

Ny energisnål ventilation

Flexit UNI3 är ett effektivt ventilationsaggregat för enfamiljshus som sänker driftskostnaderna och ger mycket hög komfort. UNI3 uppfyller passivhuskraven och lämpar sig även för befintliga hus.

annons

Quiz - Testa dina kunnskaper Forum - Ge oss dina tips Nyhetsbrev - Få våra senaste tips Auktion - Lägg ett bud och fynda älja huset? Hitta en mäklare med Vi i Villa
annons
annons
annons
annons

annons

Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland