Hur få bort källarlukt i kläder?
Är det någon som har något bra tips när kläder som varit i förråd luktar unket?
Tips från TV. Häll lite ättika i tvättvattnet.
Lite mer från TV.
Vanish Oxi Action Extra Hygiene.
Du har säkert hört: Lita på rosa..............
VÄDRA!
Jag antar att du menar utan att tvätta? Gammaldags vädring är inte att förakta! Personligen tycker jag att ett antal timmar/heldag utomhus när det är kyligt (som nu på hösten) gör att plaggen luktar fräschare. Om de blir lite fuktiga så låt dem hänga inne sedan under natten – fukten hjälper till att ta bort odören. Blåser det dessutom så får plaggen sig en lättare genomkörare. LÅT PLAGGEN HÄNGA LUFTIGT!
Hjälper inte det häng ut plaggen vid fler tillfällen eller fall till föga och tvätta – tänk på att för låg temperatur inte alltid klarar dålig lukt. Höj temperaturen och ta det hellre varligt med centrifugeringshastigheten – jag kör gärna mina (även ömtåligare plagg) i 50 grader skontvätt och 800 varv centrifugering.
Har du tillgång till en oisolerad vind eller likvärdigt kan du hänga plaggen där under en längre tid OM det inte är ylleplagg; det kan finnas risk för ohyra som äter ull, i gamla hus.
NÄR DU VÄLJER INREDNING TILL KÖK, BADRUM OCH TVÄTTSTUGA från Vedum bidrar du till ett hållbart samhälle. Alla våra köksstommar, laminatskivor och flera luckor är Svanenmärkta.
Handla på Skånska Byggvaror enkelt via nätet när det passar dig – var du än bor i Sverige.
Sanicompact Pro ECO är en smart nyhet från SANIFLO AB. Vår nya wc-modell har dubbelspolning, 1,8 eller 3 liter. Inbyggd malpump, modern design med fokus på ekonomi och komfort.
På Westerbergs hittar du några av världens bästa massagebadkar. Tysta, kraftfulla, och väldesignade. Efter snart 30 Âr i branschen är vi helt enkelt experter på massagebadkar.
Att hålla i pengarna är inte alltid så lätt. Här kan du via Compricer jämföra olika elbolag, bredbandsleverantörer, bolåneinstitut med mera.
Jämför räntorJämför bolånJämför elpriserJämför mobilt bredbandJämför villaförsäkringar
Se fler jämförelsetjänster!
Vi i villa finns även i Danmark, Norge och Finland